Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با سی ان ان ترک گفت: ما غیرنظامیان را هدف حملات قرار نداده ایم. ما تنها به اهداف نظامی حمله می کنیم. ارمنستان مرتکب جرایم جنگی می شود. جمهوری آذربایجان مدارکی دال بر وقوع جرایم جنگی جمع آوری کرده است.
او همچنین گفت که با روسیه بر سر تنش ها در قره باغ مساله ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اف گفت: روسیه تنها کشور عضو گروه مینسک است که همسایه ماست. ما با روسیه روابط تاریخی داریم. در این برهه، روابط میان روسیه و جمهوری آذربایجان ارتقا یافته است، هیچ مشکلی وجود ندارد.
این در حالی است که به گفته عفو بین‌الملل طرف‌های درگیر در قره‌باغ از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کنند که تلفات در میان مردم غیرمسلح را به شدت بالا می‌برد. این سازمان از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواسته که به حق حیات مردم عادی احترام بگذارند.
سازمان عفو بین الملل می‌گوید فیلم‌هایی به دست آورده که نشان می‌دهند در درگیری‌های پیرامون قره‌باغ بمب‌های خوشه‌ای به کار می‌رود. همین سازمان روز دوشنبه (ششم اکتبر) احتمال داده بود بمب‌های خوشه‌ای که ساخت اسرائیل هستند از سوی آذربایجان شلیک شده‌اند.
بمب‌های خوشه‌ای در بسیاری موارد منفجر نمی‌شوند، بلکه در زمین می‌مانند و مانند مین برای همیشه جان ساکنان محل را به خطر می‌اندازند. قوانین بین‌المللی کاربرد بمب‌های خوشه‌ای را در هر شرایطی منع کرده است، اما به نظر عفو بین‌الملل این مهمات در جنگ قره‌باغ برای به وحشت افکندن مردم عادی مورد استفاده قرار گرفته است.
در همین حال آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان در گفت و گو با راشا تودی گفت، ایروان از هر ابتکارعملی که آتش بس به ارمغان آورد حمایت می کند. به گفته او، کشورهای گروه مینسک در فرایند مذاکرات نفوذ دارند. رهبر ارمنستان همچنین گزینه بازدید از قره باغ از سوی کشورهای عضو مینسک را مطرح کرد اما گفت این درخواست باید از سوی آنها باشد.
سرکیسیان همچنین درباره کشورهای دارای نفوذ در مذاکرات گفت: روسیه در صدر این فهرست قرار دارد زیرا رابطه خوبی با دو طرف درگیری دارد.  
ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ از زمان فروپاشی اتحاد شوروی همواره اختلاف داشته‌اند. در جنگ‌های شدیدی که بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ میان دو طرف بر سر سلطه بر منطقه کوهستانی قره‌باغ پیش آمد، بیش از ۳۰ هزار نفر کشته شدند.




منبع: صدای ایران

کلیدواژه: الهام علی اف صدای ایران ارمنستان مناقشه قره باغ جنایت جنگی جمهوری آذربایجان بمب های خوشه ای قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش

هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌های و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کردند.
در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و... توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش