Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی، گفت: سه عنصر در زیارت اربعین معرفی شده، اول انگیزه اصلی قیام و انقلاب کربلا، عنصر دوم جریانی که در مقابل سیدالشهدا به مبارزه برخاست و با وجود مقدس اباعبدالله جنگید، و عنصر سوم هم خود سیدالشهدا است در کیفیت مقاومتی که در مبارزه با عنصر دوم و در مقام تحقق عنصر اول که انگیزه و هدف اصلی قیام بود، انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: ما با خواندن زیارت اربعین نسبت به جریان مقابله کننده اباعبدالله و انگیزه این حرکت، به‌نوعی معرفت شناسی پیدا می‌کنیم، از طرف دیگر می‌توانیم در زندگانی اجتماعی امروز تبارها را بشناسیم و از طرف دیگر نسبت به هدف و تکلیف اصلی خود در ادامه خط اباعبدالله به شناخت می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه وجود اباعبدالله باعث شده که بندگان خدا از جهالت و حیرت ضلالت نجات پیدا کنند، بیان کرد: مقابل امام حسین (ع) تنها جریان یزیدی نبود، ظاهراً اباعبدالله با حاکمیت بنی‌امیه و جریان غصب خلافت مبارزه کردند، اما در حقیقت اصل حرکت و قیام انقلاب اباعبدالله یک جامعه هدفی داشت. جامعه هدفی و انقلاب ابا عبدالله امت بود، علت اینکه امت اسلام به حاکمیت یک عنصر ناپاکی مانند یزید دچار شدند، به خاطر وضعیت خاصی بود که امت از نظر اجتماعی و سیاسی پیدا کرده بودند.

امام جمعه مشهد، افزود: همه زمان‌ها یزید، شمر و عمر سعد دارد، اما اینکه در یک زمان افرادی مانند یزید قدرت پیدا می‌کنند و بر مردم مسلط می‌شوند عامل اصلی آن یزید نیست، یزیدی‌ها همیشه به دنبال جنایت کردن و مسلط شدن بر مردم هستند. اما کسی که باعث می‌شود این یزیدی‌ها در جامعه فرصت پیدا کنند، آن حالت خاص مردمی و اجتماعی است که بر بدنه امت ظاهر می‌شود و آن عبارت است از «جهالت و حیرت ضلالت».

وی، گفت: برخی انسان‌ها متوجه هدف اصلی زندگی در این دنیا نمی‌شوند و نمی‌دانند که در زندگانی به دنبال چه هستند، لذا حیرت ضلالت یعنی گمراهی اینها را متحیر می‌کند و هر روز به دنبال یک چیزی هستند و در نهایت چیزی که هدف و معیار اصلی در زندگانی آن‌ها قرار می‌گیرد شکم، شهوت و خوش‌گذرانی است. اینها زندگی جانورصفتانه دارند و غرق در شهوت و ذلت هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه امام علی (ع) فرموده بودند اگر این حالت در جامعه و امت به‌وجود آمد، اینها سوژه عملیاتی سلطه و حاکمیت یزیدیان جامعه می‌شوند، بیان کرد: هدف اصلی اباعبدالله مبارزه با جهالت و حیرت ضلالت بود، چیزی که این دو جریان را به‌وجود می‌آورد، عبارتند از، جریان استکباری که هدف آن‌ها سوار شدن بر گردن و منافع مردم است، دوم آن توده شهوت‌ران و شکم‌پرستی است که اینها لشکر عملیاتی و نیروی جریان استکباری هستند، لذا در زیارت اربعین این دو جریان مقابل با اباعبدالله معرفی می‌شود.

وی، اظهار کرد: کسانی که زندگی این دنیا آن‌ها را فریب داده بود بر اباعبدالله شوریدند و جنگیدند. آن‌ها بر این گمان بودند که همه چیز وجود و هستی در زندگی خوردن، آشامیدن، لذت بردن و شهوت‌رانی است. این افراد نصیب خود را از زندگی انسانی را به چیز بسیار پستی فروختند و زندگی ابدی خود را با قیمت بسیار ناچیز معامله کردند. سهم انسان در زندگی این است که تا خدایی خدا در سعادت باشد و زندگی سعادتمندانه و رستگارانه را برای خود فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، بیان کرد: جریان اصلی از جهالت مردم بهره می‌برند و توده نادان را به استخدام خود درآورده می‌آورند، اینها اهل شقاق و نفاق هستند، در حقیقت اینها جریان فرصت‌طلب و قدرت‌طلب هستند. این افراد از طرفی خود را دلسوز مردم نشان می‌دهند، اما در حقیقت با مردم بی‌رحمانه برخورد می‌کنند و مردم را از یکدیگر جدا می‌کنند تا بر آن‌ها و در جهت منافع خود مسلط شوند، اصل جریان استکباری اینها هستند. لذا افرادی که در حیرت ضلالیت و جهالت هستند به استخدام این افراد درمی‌آیند، این افراد زندگی ابدی خود را در برابر بهای اندک این دنیا فراموش می‌کنند، لذا فریب زندگی این دنیا را می‌خورند.

وی افزود: در آن زمان افرادی که مقابل اباعبدالله ایستادند افرادی بودند که در عمق ضلالت و جهالت خود فرو رفته بودند و ابا عبدالله با قیام خود می‌خواستند اینها از این ضلالت و جهالت نجات دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه امروز هم در عرصه زندگانی ما یک جریان استکباری فرصت‌طلب قدرت‌یاب هم در عرصه جهانی ما به عنوان استکبار جهانی و هم در عرصه داخلی به عنوان جریان‌های فرصت‌طلبی که اهل شقاق و نفاق هستند، لذا به‌دنبال این هستند تا مؤمنین را از هم جدا کنند و آن‌ها را به جان یکدیگر بیاندازند، این افراد با چهره فریب‌کارانه و دلسوزانه بر مردم ظاهر می‌شوند، اما وقتی روزی بر سرنوشت مردم مسلط شوند از هیچ جنایت، بی‌رحمی و خشونتی در برابر مردم خودداری نخواهند کرد.

وی افزود: اگر مردم زندگی ابدی خود را فراموش کنند و زندگی خود را در شهوت و لذت ببینند خیلی زود توسط جریان‌های استکباری خریده می‌شوند و سوژه آن‌ها برای رسیدن به منافع شخصی خود قرار می‌گیرند. از همین‌رو افرادی که خود را در خط امام حسین (ع) می‌دانند باید با جریانات استکباری مقابله کنند، لذا باید در مقام روشنگری مردم مقاومت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای این هر سال روز چهلم شهادت امام حسین (ع) را گرامی می‌داریم تا حرکت امام از روز شهادت تا اسارت فراموش نشود، گفت: امروز عزیزان اباعبدالله به سرزمین کربلا پیروزمندانه بازگشتند، سیدالشهدا یک لشکر ۸۴ نفره از زن آبستن و دختربچه سه ساله درست کردند که بعد از شهادت حضرت رفتند و دشمن را شکست دادند، آن‌ها شام را زیر و رو کرده و دشمن را رسوا کرده و جرأت دشمن را از او گرفتند.

کد خبر 5043313

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 99 آیت الله علم الهدی مراسم عزاداری ویروس کرونا اربعین 99 شیراز چهل سالگی دفاع مقدس آمار کرونا اربعین حسینی بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد دفاع مقدس جریان استکباری بر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد