Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صفری پیش از ظهر پنج شنبه در یادواره ۱۷ شهید روستای ملاط شهرستان لنگرود، اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست زیرا راه و رسم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بود.

وی افزود: این مجالس یادآور فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدایی است که جان تازه‌ای به جامعه داده و عرصه ایثار و شهادت را برای مشتاقان ولایت تبیین و الگویی برای انتخاب چگونه زیستن و چگونه مردن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه شهدا با بندگی خدا به این مقام نائل شدند، بیان کرد: استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی سه اصل پایدار انقلاب سرافراز و پر افتخار ماست که به واسطه خون شهدا، قرآن و عترت و با اعتقاد و باورهای دینی به دست آمده است که باید با سعی و تلاش در حفظ و صیانت آن بکوشیم.

وی افزود: انتقال فرهنگ شهادت در جامعه و بین جوانان و مطالعه وصایای شهیدان اساسی‌ترین کار فرهنگی در جامعه است.

صفری با اشاره به بیانات امام راحل درباره شهدا، گفت: ایشان فرمودند «مظهر قدرت ایران شهدا هستند»، اگر نگاهی به محیط پیرامون خود داشته باشیم خصوصاً در این چهل سال گذشته شهدا مظهر قدرت بودند هر جامعه‌ای برای حفظ، پایداری، عزت، پیشرفت خود احتیاج به مؤلفه‌های قدرت دارد نمی‌توان بی تفاوت بود و سهل انگاری و ذلیل بود و نمی‌توان همیشه دست گدایی به سوی دیگران دراز کرد جامعه‌ای می‌تواند رشد کند که بتواند مؤلفه‌های قدرت را در میان خودش تقویت کند.

وی وجود رهبری آگاه و با درایت را یکی از مؤلفه‌های قدرت عنوان کرد و افزود: داشتن رهبر قدرتمند، باهوش و زیرک سبب می‌شود تا جامعه ضعیف نبوده و در برابر قدرت‌های سلطه گر ذلت نپذیرید.

نماینده رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال باز هم نام و یاد شهیدان همچنان باقی است، افزود: جایگاه رفیع شهدا در نزد خدا سبب ماندگاری نام شهیدان شده است.

صفری تأکید کرد: اگر نام شهیدان زنده است به خاطر این است که روحیه ایثار و شهادت در جامعه ما همچنان وجود دارد و روز به‌روز تقویت می‌شود.

وی افزود: این اقتداری که ما به رخ دنیا می‌کشیم به برکت خون شهیدان است و ما امن‌ترین کشور دنیا را داریم.

کد خبر 5043424

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد صفری یادواره شهدا شهرستان لنگرود ویروس کرونا اربعین 99 شیراز چهل سالگی دفاع مقدس آمار کرونا اربعین حسینی بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد دفاع مقدس شهادت در جامعه ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است