Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:24:14 GMT

بشار اسد: نیروی رزمی ایران در سوریه حضور ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۹۸۹۰

بشار اسد: نیروی رزمی ایران در سوریه حضور ندارد

به گزارش ایرنا، اسد در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» که روز پنجشنبه در سایت عربی این رسانه روس منتشر شرد، گفت: کاملا روشن است که ما نیروهای نظامی ایرانی نداریم بلکه تنها کارشناسان نظامی ایران هستند که با ارتش سوریه همکاری می کنند.

او در ادامه سخنان خود با آوردن مثالی در این باره  گفت: حدود یک سال پیش آمریکایی ها به روس ها گفتند که ایرانی ها را متقاعد کنید که آنها باید ۸۰ کیلومتر از مرز بلندی های جولان که توسط اسرائیلی ها اشغال شده بود، فاصله داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در آن منطقه افراد نظامی از ایران حضور نداشتند اما ایرانی ها منعطف بودند و موافقت کردند که  هیچ کادر نظامی ایرانی در جنوب آن منطقه وجود نداشته باشد.

اسد افزود: آمریکایی ها گفتند که اگر توانستیم در این مورد به توافق برسیم از قسمت شرقی سوریه در مرز با عراق یا منطقه ای به نام «التنف» خارج می شویم، اما آنها به وعده خود عمل نکردند.

اسد تأکید کرد که موضوع حضور ایران در سوریه، صرفا بهانه تراشی آمریکایی ها برای اشغال سرزمین های سوریه و حمایت از تروریست ها است و این مسئله فقط بهانه ای برای پوشاندن اهداف واقعی واشنگتن در منطقه است.

بشار اسد همچنین در سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم » و در پاسخ به ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به پایگاه ها و اردوگاه های نظامی ایران در سوریه تاکید کرده بود  که در هیچ زمانی نیروی ایرانی در سوریه حضور نداشته است .

برچسب‌ها بشار اسد سوریه ایالات متحده آمریکا عراق ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشار اسد سوریه ایالات متحده آمریکا عراق ایران بشار اسد سوریه ایالات متحده آمریکا عراق ایران اخبار کنکور نظامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام این وبگاه، حادثه در جریان یک تمرین رزمی نزدیک ساحل فلوریدا رخ داد؛ مجروحین این حادثه به بیمارستان دانشگاه «ساوانا» منتقل شدند.

این در حالیست که ۵ ملوان به منظور دریافت مراقبت‌های بیشتر به بیمارستانی در ایالت جورجیا منتقل شدند.

به گزارش میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا ماهیت این حادثه و یا عملیات ویژه مذکور را فاش نکرد و تنها گزارش داد که حادثه حین برگزاری یک تمرین رزمی رخ داده است.

همچنین در این حادثه ۲ فروند «هاورکرافت» نیروی دریایی آمریکا که برای جابجایی نیروها و تجهیزات از کشتی به ساحل استفاده می‌شدند، سانحه دیده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا کنون بیانیه‌ای در خصوص ماهیت این رویداد منتشر نکرده است.

کد خبر 849452 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • رزمی ایرانی جایگاه قهرمان پرآوازه جهان را تصاحب کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق