Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:18:03 GMT

کاهش محسوس دمای هوا از روز جمعه در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۰۱۶۳

کاهش محسوس دمای هوا از روز جمعه در خراسان جنوبی

به گزارش ایرنا این هشدار در سطح نارنجی (آمادگی) صادر و اعلام شده است که نفوذ و استقرار توده هوای سرد شمالی کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما (۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس) را به همراه دارد و زمان شروع به تدریج از روز جمعه هجدهم مهر ماه است.

وقوع سرما و یخبندان شبانه و خسارت بویژه به محصولات محصولات زراعی شامل تمامی محصولات علوفه‌ای، پنبه، چغندر قند، حبوبات و سایر همچنین محصولات باغی از قبیل زرشک و گیاهان دارویی در شهرستان‌های سربیشه، قاینات، درمیان و بیرجند همچنین نواحی سردسیر و کوهستانی دیگر شهرستان‌ها اثرات این کاهش دما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی این وضعیت تا روز دوشنبه ۲۱ مهر ماه ادامه دارد.

جمع‌آوری محصولات برداشت شده و انتقال آن به مکان‌های سرپوشیده، تهیه سوخت مورد نیاز و کنترل سیستم‌های گرمایشی برای سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی زودرس پاییزه در مزارع و باغات از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

آبیاری سنگین باغات و مزارع در محدوده دوره سرما، آتش زدن لاستیک و روشن کردن بخاری‌های باغی در حاشیه باغات و مزارع، برنامه‌ریزی تسریع در عملیات برداشت محصولات زراعی و باغی تا حد امکان و تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و سم پاش‌ها برای جلوگیری از یخ‌زدگی، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر از دیگر توصیه‌ها است.

این گزارش می‌افزاید: پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ مهر) وزش باد شدید گاهی گرد و خاک، افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده در نواحی شمالی و مرتفع استان وجود دارد.

همچنین در این مدت گاهی وزش باد شدید در نواحی شرقی و غربی استان سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

برچسب‌ها وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی کشاورزی بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا کشاورزی بارش باران وضعيت هوا کشاورزی بارش باران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی

ائمه جمعه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز ( دوشنبه ) با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند. در این دیدار سردار حسن هوشیار فرمانده مراکز آموزش فراجا نیز حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080722 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران