Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:43:47 GMT

نگرانی آمریکا و انگلیس از عملیات در مأرب

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۰۲۳۱

نگرانی آمریکا و انگلیس از عملیات در مأرب

سفرای کشورهای آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان سعودی در یمن عملیات ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن در استان مأرب را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، سفارت آمریکا در یمن (مستقر در عدن) امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای از نشست هفته گذشته میان سفرای عربستان سعودی، امارات، انگلیس و کاردار سفارت آمریکا برای بررسی آخرین تحولات یمن به خصوص در بخش اقتصادی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی سفارت آمریکا در یمن، در این بیانیه آمده است که این نشست در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) برگزار شده و حاضران در خصوص موضوعات مختلف با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

توئیتر حساب شبکه «المسیره» یمن را مسدود کرد نقش ابوظبی در کشاندن یمن به ورطه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

حاضرین در این نشست در ابتدا در خصوص مباحث اقتصادی و لزوم حمایت از واحد پول یمن و همکاری‌های فنی و گفت‌وگو در راستای توسعه تجارت رایزنی کردند. چهار کشور مذکور سپس از نوع اجرای توافق ریاض (میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب) استقبال کرده و از نقش دولت ریاض و ابوظبی در این خصوص تعریف و تمجید کردند.

سفرای حاضر در این نشست با تأکید بر حل و فصل سیاسی جنگ یمن، از تلاش‌های «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن، اعلام حمایت کرده و خواستار آغاز روند سیاسی بر پایه قطعنامه‌های سورای امنیت و ابتکار شورای همکاری خلیج فارس شدند.

چهار کشور مذکور سپس با اعلام حمایت از عناصر دولت مستعفی یمن، از ادامه عملیات ارتش و کمیته‌های مرکزی در اطراف شهر راهبردی «مأرب» و همینطور حملات پهپادی و موشکی به خاک عربستان ابراز نگرانی و آن را محکوم کردند.

وبسایت آمریکایی «اینساید عربیا» مدتی پیش در خصوص درگیری‌های مأرب نوشت که این شهر دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی در جنگ یمن است و کنترل نیروهای صنعاء بر شهر مأرب، پایان دولت منصور هادی در یمن و آغاز فصلی جدید در تاریخ این کشور محسوب می‌شود و درگیری مرگ و زندگی برای هر دو طرف به شمار می‌رود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ مارب یمن آمریکا جنگ یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند

نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا ضمن تأکید مجدد بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه، خواستار بازگشایی تمامی گذرگاهها در این باریکه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عمار بن جامع» نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، گفت که این منطقه هم اکنون نیاز به توقف جنگ و ورود حجم گسترده کمک‌ها دارد.

به نوشته الجزیره، او گفت که هم اکنون پرتاب هوایی کمک‌ها تنها گزینه ورود آب و غذا و دارو به غزه است و این در حالی است که این روش تنها 3 دهم درصد نیاز اهالی غزه را برآورده می‌کند.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

عمار بن جامع همچنین گفت که اسرائیل تاکنون هیچ دلیل و سندی در خصوص ادعاهای مطرح شده علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ارائه نکرده است.

او افزود: «باید تمامی زمینه‌ها برای فعالیت آنروا در غزه به خصوص در مناطق شمالی فراهم شود، نیروهای امدادی بین‌المللی برای ورود به شمال غزه باید نگران مورد هدف قرار گرفتن از سوی نظامیان اسرائیلی باشند».

نماینده الجزایر همچنین در خصوص هرگونه عملیات زمینی در رفح هشدار داد و گفت که کشورهای جهان به هیچ عنوان نباید اجازه چنین رویدادی را بدهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا