Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@10:12:00 GMT

اتفاقی بی‌سابقه به برکت اربعین

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۰۳۷۱

اتفاقی بی‌سابقه به برکت اربعین

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ماجرا از این قرار است که روز چهارشنبه ۱۷ مهر، تیتر و عکس صفحه نخست بیشتر روزنامه‌های سراسر کشور از دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا، کاملا یکسان بود؛ اتفاقی که پیش از این تقریبا در هیچ یک از رویدادهای ملی و دینی حتی اتفاقاتی مانند حادثه پلاسکو، فاجعه منا، شهادت حاج قاسم سلیمانی، سانحه هواپیمای اوکراینی و حتی پاندمی کرونا نیز تا این حد هماهنگ و واحد، رخ نداده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پیش از این، هماهنگی تیتر یک روزنامه‌هایی مانند کیهان و وطن امروز از طیف اصولگرا یا شرق و اعتماد از جریان اصلاحات، به چشم خورده بود منتها این هماهنگی بین روزنامه‌های یک طیف بود و اغلب هم مورد این انتقاد جریان مقابل قرار می‌گرفت که «معلوم است از یک جا خط می‌گیرند».

اما این بار، اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها در توافق و تفاهمی ناخواسته، عکس یک روزنامه‌هایشان را طرحی با عنوان «منظومه حسینی» انتخاب کردند و تیتر اغلب آنها نیز «حسینیه‌ای به وسعت جهان» بود. براساس آنچه در صفحه اینستاگرام خانه طراحان انقلاب اسلامی آمده، این طرح اثر مهدی عسکری است.

برخی از این روزنامه‌ها از عبارت «گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم» نیز در این تصویر مشترک، بهره گرفته بودند؛ عبارتی که رهبر معظم انقلاب، ۹ آذر سال ۹۴ در ابتدای درس خارج فقه خود از آن استفاده کردند: «... این روزها روزهای نزدیک به اربعین است. پدیده‌ی بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای هم در این سال‌های اخیر به‌وجود آمده و آن، پیاده‌روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلاست؛ بعضی از بصره، بعضی از مرز، بعضی از شهرهای دیگر، پیاده راه می‌اُفتند و حرکت می‌کنند. این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه می‌کنیم به این حرکت و غبطه می‌خوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند: گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم‌ / بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی».

اما این بیت که مصراع دوم آن، تضمینی است از شعر حافظ، در واقع بخشی از یک مخمّس سروده جواد هاشمی است:

«بلبل در قفسیم و ز چمن می‌گوییم

یا اویسیم و مدیحت ز قَرَن می‌گوییم

یا که مانند مسافر ز وطن می‌گوییم

گر چه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم

بُعد منزل نبود در سفر روحانی»

شعری که از آن تضمین شده، غزلی از حافظ است که در بخشی از آن می‌گوید «گر چه دوریم به یاد تو قدح می‌گیریم / بعد منزل نبود در سفر روحانی».

شاید در نگاه اول، آنچه به آن اشاره شد چندان اتفاق خاصی به نظر نیاید اما با کمی دقت در تبارشناسی و جریان‌شناسی بازیگران این رویداد، می‌توان به نتایج امیدوارکننده‌ای رسید و تحقق «الحسین یجمعنا» را جشن گرفت.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075883 برچسب‌ها اربعین حسینیه ای به وسعت جهان روزنامه های صبح

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا اربعین روزنامه های صبح دوریم به یاد تو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان بایرن پشت ستاره کره: فوتبال همین است

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ شب گذشته در چهارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در خانه میزبان رئال مادرید بود اما با تساوی 2-2 برابر این تیم متوقف شد تا همه چیز به بازی برگشت موکول شود.

شاگردان توماس توخل این فرصت را داشتند که یک پیروزی شیرین و مهم را در این دیدار به دست بیاورند اما خطایی که کیم مین جائه روی بازیکن حریف در محوطه جریمه انجام داد باعث شد که وینیسیوس جونیور بتواند در فاصله هفت دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی از روی نقطه پنالتی این دیدار را به تساوی بکشاند.

در حالی که سرمربی بایرن انتقادهای تندی را از این ستاره اهل کره جنوبی مطرح کرده بود، نویر پس از پایان این دیدار به اسپورت وان گفت:«درباره اتفاقی که افتاد در رختکن صحبت کردیم. اشتباهات رخ می‌دهند و فوتبال همین است.

چنین اتفاقی به این معنا نیست که او قرار است در دیدارهای بعدی هم بد بازی کند. او امروز هم بد نبود و در بسیاری از بخش‌های بازی خیلی خوب عمل کرد. اما در بعضی از لحظات کلیدی نتوانست تصمیم درست را بگیرد که همیشه در فوتبال رخ می‌دهد.

جو ورزشگاه خیلی خوب بود و هواداران از ما حمایت کردند. این جو ما را به یاد فینال لیگ قهرمانان 2012 برابر چلسی انداخت. از همه آنها سپاسگزاریم. البته که دوست داشتیم پیروز شویم و شایسته کسب نتیجه بودیم. هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و ما منتظر بازی بعدی هستیم. خوب است که همه چیز در دست خودمان است و می‌خواهیم به فینال برسیم.»

دیگر خبرها

  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • کاپیتان بایرن پشت ستاره کره: فوتبال همین است
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • حرف‌های چوپان ایرانی که می‌خواست شاه شود!
  • گواردیولا: اتفاقی که برای لیورپول افتاد ممکن است برای ما هم بیفتد، آنها را ستایش می کنم / زیرنویس فارسی
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟