Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید نظام‌الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با فارس ضمن قدردانی از رئیس قوه قضائیه پیرو ورود جدی به موضوع واگذاری‌های مسأله‌دار، گفت: شاهد بودیم هیأت داوری خصوصی‌سازی، دو هفته پس از آن که آیت‌الله رئیسی به مسئله واگذاری کشت و صنعت مغان ورود پیدا کردند، الحمدالله رأی به لغو واگذاری دادند که این اقدام مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه موضوع خصوصی‌سازی بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ یک امر قانونی است و طبیعتاً دولت حق دارد کارخانجات و شرکت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند، اضافه کرد: نکته مهم در این واگذاری‌ها بحث رعایت بیت‌المال است؛ متأسفانه در برخی از واگذاری‌ها شاهد هستیم که روند به‌گونه‌ای بوده که قیمت شرکت‌ها و کارخانه‌های واگذار شده با قیمت واقعی آن شرکت‌ها همخوانی ندارد و بعضاً به قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی واگذار شده‌اند که این یک ایراد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایراد مهم بعدی موضوع اهلیت افرادی است که شرکت‌ها و کارخانه‌ها به آن‌ها واگذار می‌شود، صرف اینکه فردی امکان مالی داشته باشد دلیلی بر واگذاری یک شرکت به او نیست چرا که اداره شرکت‌ها یک امر تخصصی و حرفه‌ای است؛ متاسفانه در برخی ازاین واگذاری‌ها شاهد بودیم که کارخانجات و شرکت‌ها به افراد فاقد اهلیت و نااهل واگذار شده و موجب شده که این شرکت‌ها به جای اینکه بعد از خصوصی سازی وضعیت‌شان بهتر شود، اوضاع‌شان به مراتب بدتر از زمانی باشد که در اختیار دولت بوده‌اند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ورود به هنگام و دقیق دستگاه قضایی و مجلس به این موضوع، ورود مبارکی است و خدا را شکر بعد از ورود مستقیم آیت الله رئیسی به مسأله شرکت کشت و صنعت مغان، هیأت داوری خصوصی سازی نیز به این موضوع ورود پیدا کرد و امروز شاهد این بودیم که واگذاری این شرکت ابطال شد.

وی درادامه به موضوع شرکت نیشکر هفت تپه اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس و دیوان محاسبات به موضع این شرکت نیز ورود پیدا کردند و نظرشان این بوده که باید فسخ قرارداد صورت گیرد و از مالک فعلی خلع ید شود.

موسوی با بیان اینکه ان‌شاءالله با ورود دستگاه قضایی، آیت الله رئیسی و کمک همه نهاد‌ها مسأله شرکت هفت تپه نیشکر نیز حل شود، گفت: البته ایشان در گذشته به این موضوع ورود داشتند و در خیلی از جا‌ها مددکار کارگران بودند و با عنایت و لطف ایشان بعضاً حقوق معوقه کارگران، پرداخت شد.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: مالک شرکت نیشکر هفت تپه علاوه براینکه اهلیت حرفه‌ای و فنی ندارد، در روند واگذاری هم طبق آنچه که گروه تحقیق و تفخص دیوان محاسبات اعلام کرده، مشکلاتی وجود داشته و وی پرونده اتهامات متعدد فساد اقتصادی دارد که دستگاه قضایی در حال بررسی آنهاست.

وی با بیان اینکه مجلس نیز پس از ورود به موضوع این شرکت، مهلت یک ماه و نیمه‌ای را به سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف، فسخ قرارداد و خلع ید از مالک فعلی داده است، افزود: خوشبختانه قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور هم در این زمینه همین نظر را دارند و امیدواریم با ورود جدی آیت الله رئیسی شاهد این باشیم که شرکت هفت تپه هم از وضعیت اسفباری که چهارسال دچار آن است خارج شود و با خلع ید از مالک فعلی و ابطال این واگذاری، افق و چشم انداز روشنی فراروی کارگران و این شرکت قرار گیرد.

منبع: الف

کلیدواژه: آیت الله رئیسی کمیسیون اصل واگذاری ها خصوصی سازی هفت تپه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی و با برگزاری آیینی تیم پرسپولیس به مجموعه ای از بانک ها و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد. این واگذاری ها این شائبه را ایجاد کرده است فصل آینده دو تیم پرسپولیس و استقلال در بین تیم های لیگ برتری بیشترین هزینه را در لیگ برتر محتمل خواهد شد. اما بر اساس توصیه سازمان لیگ به تیم های پرسپولیس و استقلال این دو تیم در فصل آینده هم می بایست به اندازه سقف قرارداد هزینه کنند و قراردادهای بالای سقف قرارداد در سازمان لیگ ثبت نمی شود و هیچ تعهدی را برای باشگاه ایجاد نمی کند.

فصل پیش رو سقف قرارداد ۳۵۰  میلیارد تومان بود که به نظر این بودجه برای فصل آینده ۴۱۰ میلیارد تومان خواهد شد. البته این رقم برای سه تیمی که قرار است در لیگ نخبگان آسیا شرکت کنند، کمی بیشتر خواهد بود.

واگذاری تیم های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی خوشحالی تماشاگران و اعضای دو تیم را به همراه داشته است به این خاطر که از این پس دو تیم دارای نظام پرداختی مناسبی همانند سایر تیم ها خواهند شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود