Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی حیدری  درباره آغاز پژوهشها در وزارت کار برای بررسی مزد منطقه ای اظهار کرد: شاید در ماده ۴۱ قانون کار به مزد منطقه ای و صنایع اشاره شده باشد ولی این بحث زمانی می تواند مطرح شود که بتوانیم حداقل دستمزد را پوشش دهیم.

وی افزود: حداقل دستمزد به مزدی می گویند که صرفنظر از موقعیت جغرافیایی، حداقل های زندگی کارگران را تامین کند ولی می بینیم که خانوارهای کارگری با میزان دستمزدی که برایشان تعیین و تصویب می شود همچنان در تامین هزینه های معیشتی مشکل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در تعیین حداقل مزد دچار چالش هستیم و نمی توانیم متناسب با هزینه های معیشت کارگران نرخ دستمزد را در شورای عالی کار تعیین کنیم.

مزد منطقه ای در کشورها سطوح بالاتری از مزد حداقلی است 

این فعال حوزه کار با اشاره به تعیین مزد منطقه ای در برخی از کشورها گفت: در تمام کشورها یک مزد حداقلی وجود دارد که بر اساس آن نیازهای معیشتی نیروی کار تامین و تضمین می شود ولی وقتی از مزد منطقه ای صبحت می شود، سطوح بالاتری از مزد حداقلی است که غالبا روی مولفه هایی همچون سرمایه گذاری در صنایع یا مهاجرت نیروی کار تاثیرگذار است.

حیدری گفت: با توجه به چالشهایی که در بحث تعیین حداقل دستمزد کارگران طی سالهای گذشته وجود داشته امکان تعیین مزد منطقه ای در شرایط حاضر فراهم نیست و زمانی که حداقل های معیشت کارگران و هزینه های واقعی زندگی آنها را بپذیریم می توانیم به مزد منطقه ای ورود کنیم.

حضور پررنگ بخش خصوصی پیش نیاز تعریف مزد منطقه ای

وی حضور پررنگ بخش خصوصی در کشور را پیش نیاز تعریف مزد منطقه ای دانست و گفت: وقتی بخش خصوصی قوی داشته باشیم و تصدیگری های دولتی در بخشهای اقتصادی کاهش یابد می توان زیرساختها برای ورود به مزد منطقه ای را فراهم کرد اما مادامی که بخش خصوصی قوی در کشور شکل نگیرد و به ثبات اقتصادی نرسیم مزد منطقه ای نتیجه ای نخواهد داشت.

با همکاری موسسات پژوهشی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، تحقیقات در زمینه تعیین حداقل مزد بر اساس صنایع و مناطق آغاز شده و به گفته معاون روابط کار وزیر کار این ظرفیت وجود دارد که در قالب مذاکرات و پیمان های دسته جمعی میان تشکل های کارگری و کارفرمایی در صنایع و مناطق مختلف با رعایت حداقل های پیش بینی شده در قانون کار نسبت به تعیین مزد منطقه ای اقدام کنند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075896 برچسب‌ها اشتغال اشتغالزایی دستمزد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اشتغال اشتغالزایی دستمزد مزد منطقه ای بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی