Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:58:39 GMT

«پست» حلقه اتصال جوامع بشری به یکدیگر است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۱۳۹۱

«پست» حلقه اتصال جوامع بشری به یکدیگر است

تاریخ ارتباطات انسانی نشان می‌دهد، پست یکی از ابتدایی‌ترین و قدیمی‌ترین وسیله ارتباطی بین انسان‌ها بوده است. از آن زمان که فرمانروایان و حاکمان برای ارسال پیام‌ها و نامه‌های‌شان چاپارخانه را راه‌انداختند و چاپارهای تیز پا را به عنوان سفیران و نامه‌رسان خود برگزیدند تا به امروز، پست پیشگام ارتباط مردم با یکدیگر و حکومت‌ها با ملت‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​​​​​​«رمضانعلی سبحانی‌فر» در پیامی روز جهانی پست را تبریک گفت.

معاون وزیر ارتباطات در پیام خود نوشت: در گذشته‌ای نه چندان دور، پست تنها راه ارتباطی مردم با عزیزان‌شان بود و رساندن نامه‌های حاوی خبر سلامتی و پیام‌های عاطفی، وظیفه اصلی این شبکه به شمار می‌آمد. اما امروز مرزهای خدمت‌رسانی پست در جهان فراتر رفته و به عنوان یک صنعت با خلق سرویس‌های جدید، به منظور تامین خواسته‌های مشتریان، به کسب و کاری پویا تبدیل شده است.

او با بیان این‌که پست در ایران نیز تا سال‌های اخیر، همواره با نیازهای مکاتبه‌ای مردم و سازمان‌ها همسو بوده، گفت: اما تغییر الگوی نیازهای مردم و تاسی به پست‌های موفق دنیا نشان داد، نقش این شبکه  تنها به دریافت و تحویل پیام‌های مکاتبه‌ای محدود نمی‌شود و باید با تغییر ماموریت‌ها و شیوه‌های خدمت‌رسانی در کنار تقویت زیرساخت‌ها، پوست اندازی با هدف هوشمندسازی شبکه و الکترونیکی کردن فرایندها و خدمات را آغاز کرد.

سبحانی‌فر افزود: از حدود یکسال پیش و با تکیه بر توصیه‌ها و تاکیدات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست این حرکت را با همراهی تمامی همکاران در سراسر شبکه آغاز کرد و تلاش زیادی هم برای تحقق آن انجام شد. اما دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های منابع و ظرفیت‌ها موجب شد این تحول از شتاب کافی برخوردار نباشد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: از یکی دو ماه پیش به دنبال تغییر مدیریت؛ مصمم به بازنگری در شیوه‌های تحقق اهداف و مسیر ریل‌گذاری شده، با سرعت بیشتری هستیم تا بتوانیم ضمن توجه به تقویت انگیزه‌های نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شبکه، شاهد پستی چابک‌تر و پویاتر باشیم که سهمی واقعی از بازار و زنجیره تامین نیازهای مردم، دولت و کسب و کارها دارد.

ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مهر روزجهانی پست و تشکر فراوان از زحمات شبانه‌روزی در عرصه خدمت‌رسانی، از تک‌تک شما عزیزان خواستار همراهی و مشارکت صمیمانه‌تر به منظور رسیدن به سر منزل مقصود هستم و در مقابل متعهد می‌شوم توجه به بهبود معیشت و تامین امنیت و رضایت شغلی شما گرامیان را در اولویت اقدامات خود قرار دهم.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران ارتباطات رمضانعلی سبحانی ‌فر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران ارتباطات ایران شرکت ملی پست ایران ارتباطات ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری