Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند امروز پنجشنبه در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و هئیت همراه وی در دهلی‌نو با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور بر ادامه همکاری و کمک‌های کشورش به افغانستان تاکید کرد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، نخست‌وزیر هند در این باره گفت: دهلی‌نو از صلح پایدار و ثبات در افغانستان که مورد قبول افغان‌ها باشد، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز پس از این دیدار گفت: خوشحالم که با نخست‌وزیر جمهوری هند ملاقات کردم. در بحث دوستانه ما، آخرین تحولات مربوط به فرآیند صلح افغانستان، گفتگوهای دوحه و حمایت هند از تلاش‌های صلح را بررسی کردیم. نخست‌وزیر هند به من در مورد حمایت دهلی‌نو از روند صلح و افغانستان اطمینان داد.

گفتنی است، عبدالله به منظور کسب حمایت منطقه‌ای از مذاکرات جاری دوحه، سه‌شنبه هفته جاری برای سفری ۵ روزه به دهلی‌نو رفت.

کد خبر 5043520

منبع: مهر

کلیدواژه: نارندرا مودی عبدالله عبدالله افغانستان هندوستان ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی مناقشه قره باغ فلسطین لبنان ارمنستان عربستان سعودی جو بایدن روسیه ترکیه نخست وزیر دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران