Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@10:54:15 GMT

فیلم| پایان ممنوع‌التصویری شجریان در تلویزیون!

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۱۷۱۷

‍‍‍‍‍‍

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا شجریان اول مهر ماه ۱۳۱۹ در مشهد متولد شد،چنانکه خود در خاطراتش از ایام کودکی بیان کرده، در دبستان به آموزش تلاوت قرآن‌کریم نزد پدر می‌پردازد و در ۹ سالگی تلاوت قرآن را آغاز می‌کند.

در سال ۱۳۳۱ برای نخستین بار صدایش از رادیو خراسان پخش می‌شود. شجریان در سال ۱۳۳۶ به دانشسرای مقدماتی در مشهد می‌رود و از همین سال است که برای نخستین بار با یک معلم موسیقی به نام جوان آشنا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پی گیری جدی کار آواز سبب می‌شود تا در سال ۱۳۳۸ وی به اجرای آواز‌هایی بدون ساز ونیز قرائت قرآن برای رادیو خراسان بپردازد.

وی بعد از چند سال تدریس و مدیری دبستان‌های مشهد آذر ماه ۱۳۴۶ به تهران منتقل می‌شود و از همان بدو ورود با استاد احمد عبادی (نوازنده و نواساز نامی سه‌تار) آشنا می‌شود وهمزمان به همکاری با رادیو ایران می‌پردازد و در کنار آن به کلاس درس اواز استاد اسماعیل مهرتاش می‌رود و در همین سال اولین برنامه در رادیو ایران را ضبط می‌کند و از سال ۱۳۴۹ فعالیت در تلویزیون را هم آغاز می‌کند.

شجریان در سال ۱۳۵۷ در مسابقات تلاوت قرآن سراسر کشور به مقام نخست می‌رسد.

در فاصله سال‌های دهه شصت شجریان همکاری گسترده‌ای را با پرویز مشکاتیان آغاز می‌کند که حاصل آن آلبوم‌های ماهور، بیداد، نوا، دستان و ... است.

شجریان در طول این سال‌ها بار‌ها در داخل کشور و خارج کنسرت‌های متعددی را برای موسیقی دوستان برگزار کرد.

آلبوم‌های یاد ایام، آسمان عشق، دلشدگان، چشمه نوش، گنبد مینا، جان عشاق، و مرغ خوش‌خوان از جمله آثار این خواننده است.

شجریان در سال ۷۸ جایزه افتخاری یونسکو را دریافت می‌کند (جایزه پیکاسو).

ریاست شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذاری گروه شهناز و ابداع چند ساز موسیقی از جمله فعالیت‌های او به حساب می‌آید.

چهره متفاوت شجریان در سال ۱۳۹۵ خبر ابتلای وی به سرطان را منتشر می‌کند.

وی مدتی برای درمان به آمریکا سفر کرد و طی چهار سال گذشته بار‌ها در بیمارستان بستری شد. محمد رضا شجریان ۱۴ مهر ماه سال جاری با افت هوشیاری مجددا در بیمارستان بستری شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدرضا شجریان تلویزیون شجریان در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!

آفتاب‌‌نیوز :

داریوش کاردان، پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: ماجرا این است که مگر امروز کسی رادیو گوش می‌دهد؟ با توجه به سطح برنامه‌هایی که در حال ساخته شدن است، مگر مانند گذشته مخاطبی باقی مانده است؟ چون آمار صداوسیما نشان می‌دهد برای سازمانی که ۲۴ هزارمیلیارد تومان بودجه‌اش برای سال بعد است کم مخاطب‌ترین برنامه ۲ درصد مخاطب داشته و پر مخاطب‌ترین برنامه ۱۷درصد بیننده داشته و ۲۴ درصد هم برای جام ملت‌های آسیا را تماشا کردند. شما می‌گویید نیمرو ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد در همان ارائه نیمرو هم نتوانسته موفق باشد.

ممکن است درست باشد، اما من نمی‌توانم این را بگویم. این که آمار شما از کجا آمده را نمی‌دانم و اصلا از آمار هم خبری ندارم، اما من ترجیح می‌دهم که تلویزیون نبینم و به جای آن یک فیلم سینمای خارجی یا داخلی ببینم که چند نفر از آن تعریف کرده‌اند و رادیو هم گوش نمی‌دهم.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه پرسپولیس به درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت + بیوگرافی و علت فوت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت
  • درگذشت مسعود اسکویی گوینده و مجری رادیو
  • مسعود اسکویی گوینده ورزشی درگذشت
  • خداحافظی با مرد خوش صدای رادیو/ مسعود اسکویی درگذشت
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان