Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه مریوان به نقش اربعین در تقویت وحدت و اتحاد شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: همه ساله مسلمانان جهان اسلام با انسجام و همبستگی در اربعین حسینی قدرتشان را به رخ دشمنان اسلام و نظام می‌کشانند. - اخبار استانها -

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی به تمامی مسلمانان سراسر کشور و مردم شریف استان کردستان اظهار داشت: اربعین نماد وحدت و یکدلی مسلمانان بوده و امسال علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری راهپیمایی اربعین، مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و موج شور و عشق عزادران حسینی خاموش نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیعه و سنی محب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند و محبت اهل‌بیت(ع) بر همه واجب است گفت: همه مسلمانان جهان اسلام امروز غمگین و ناراحت هستند و هر کس محبت و عشق به اهل‌بیت(ع) نداشته باشد مسلمان نیست.

امام جمعه مریوان با یادآوری اینکه یکی از ایده‌ها و عقیده‌های اهل‌سنت زیارت اهل‌ قبور و به‌ویژه صالحین و بزرگان است و اهل‌سنت هم سالیان گذشته به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتند تصریح کرد: امام حسین(ع) تنها مختص به شیعه نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است.

ماموستا رستمی در گفت‌وگو با تسنیم: اربعین نماد «ایثار، شجاعت و استقامت» استماموستا خدایی در گفت‌وگو با تسنیم: نقش اربعین در تقویت قدرت و وحدت جهان اسلام قابل وصف نیستماموستا راستی: اربعین پیام‌آور وحدت مسلمانان جهان اسلام است

وی با بیان اینکه اجرای احکام خداوند، احیای سنت رسول خدا(ص) و از بین بردن ظلم و ستم از اهداف قیام امام حسین(ع) بود افزود: باید امروزه سیره اخلاقی امام حسین(ع) بیش از پیش برای نسل جوان امروزی بازگو شود.

ماموستا شیرزادی به نقش اربعین در تقویت وحدت و اتحاد شیعه و سنی اشاره کرد و یادآور شد: هر ساله همه مسلمانان جهان اسلام با انسجام و همبستگی، یکدل و یکصدا در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کرده و قدرتشان را به رخ دشمنان اسلام و نظام کشانده و امسال نیز به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این همبستگی را متفاوت‌تر به دنیا نشان دادند.

انتهای پیام/481/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسلمانان جهان اسلام امام حسین ع شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است