Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: فعالیت مواکب در اربعین امسال در قالب جمع‌آوری کمک‌های خیرانه و مؤمنانه و ارسال آن‌ها به سمت مناطق محروم و شهرستان‌های مختلف به‌ویژه حاشیه شهرها است.

سید موسی خادمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت ایام اربعین امام حسین(ع) و این‌که متاسفانه پیاده‌روی و دسته‌روی عزاداران حسینی در اربعین امسال به‌خاطر شیوع کروناویروس ممنوع شده است، اظهار کرد: تمام فعالیت‌ها به‌نوعی هم در بحث اربعین و عزاداری‌ها و سایر موارد تحت شعاع تصمیمات ستاد ملی کرونا و مصوبات آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ستاد ملی کرونا و ستاد استانی اربعین تصویب شده است که با توجه به وضعیت بیماری کرونا به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط پیاده‌روی به سمت کربلا انجام نخواهد شد و امسال در ایام اربعین مرزهای غربی کشور بسته خواهد بود.

خادمی با اشاره به ممنوعیت ایجاد هرگونه تجمع و کاروان گفت: نیروی انتظامی مکلف شده است که با ایجاد ممنوعیت و جلوگیری از عبور احتمالی هرگونه کاروان ضمن توجیه، آن‌ها را قانع کرده تا برگردند.

استاندار لرستان در خصوص نوع فعالیت‌هایی که باید انجام شود با توجه به اعلام آمادگی مواکب و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهارکرد: فعالیت مواکب در قالب جمع‌آوری کمک‌های خیرانه و مؤمنانه و ارسال آن‌ها به سمت مناطق محروم و شهرستان‌های مختلف به‌ویژه حاشیه شهرها است.

خادمی در خصوص روز اربعین گفت: به‌مناسبت اربعین حسینی مراسمات خاصی با هماهنگی ستاد اربعین تدارک دیده شده اما آن‌چه مهم است رعایت پُروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است چراکه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان، اگر در برگزاری چنین مراسماتی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود تبعات بسیار بدی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که برخی هیئت‌های مذهبی متأسفانه دستورالعمل‌های بهداشتی را در ایام و تاسوعا و عاشورا رعایت نکرده بودند، گفت: طبق آمار و با کمال تأسف یکی دو هفته بعد از مراسمات این موضوع با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا خود را نشان داد.

خادمی از مردم فهیم لرستان خواست در این ایام با همکاری و همراهی لازم دعای اربعین را در منازل خود بخوانند تا از ابتلای بیشتر مردم به ویروس کرونا جلوگیری به‌عمل آید.

استاندار لرستان اربعین را فرصت مغتنمی برای جلب کمک‌های مردمی برای افراد نیازمند نامید که موجبات خشنودی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را فراهم می‌کند و اظهارکرد: از ظرفیت موکب‌ها می‌توان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی آن هم به‌صورت نقدی و خشک استفاده کرد و در این زمینه می‌توان از نیروهای بسیج مقاومت نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی موکب داران اربعین جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان از رایزنی با سرمایه‌گذاران برای مشارکت در بخش‌های دولتی و خصوصی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌‌آباد، ابوطالب شفقت‌ شامگاه سه‌شنبه، در دیدار با جامعه روحانیت لرستان گفت: توسعۀ کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم این استان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

او با اشاره به ضرورت برقراری تمدن اسلامی اضافه کرد: جامعۀ روحانیت با اندیشه‌ورزی مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کند.

پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه

 استاندار لرستان با تأکید به اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده‌است، یادآور شد: ما تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت با بیان اینکه تربیت و کمال انسان به‌عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است، اعلام کرد: طرحی را باید با گسترش مسجدمحوری ارائه دهیم تا متناسب با رشد فناوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

شفقت تأکید کرد: نیروی انسانی در پیشبرد زمانی در پیشبرد تولید و موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

انتهای پیام/‌644/.

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین