Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه خبر داد که مسکو در حال مذاکره با آذربایجان و ارمنستان درباره امکان برگزاری نشست سه‌جانبه برای حل بحران قره‌باغ است.

وی همچنین گفت روز 11 اکتبر (20 مهر) وزیر خارجه ارمنستان به مسکو سفر خواهد کرد و محور مذاکرات، گفت‌وگو درباره تحولات هشدار دهنده درباره منطقه قره‌باغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین دور از تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» وارد یازدهمین روز شده است.

بر خلاف اخباری در خصوص آرامش میان طرفین، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه)، از حملات خمپاره‌ای نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌ها در چندین منطقه مجاور قره باغ خبر داد.

تنش‌های میان باکو و ایروان از یکشنبه دو هفته گذشته (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و دو کشور یکدیگر را به حملات مداوم به قلمروهای خود متهم کردند و این درگیری‌ها علیرغم درخواست‌های بین‌المللی از طرفین برای خویشتنداری، همچنان ادامه دارد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: الف

کلیدواژه: قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: هیئت‌های تجاری از کشورهای قزاقستان، کنیا، ترکیه، آذربایجان، روسیه، چین، گرجستان، عمان، کویت، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، سنگاپور، صربستان و کوبا با فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی که در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ حضور داشتند، دیدار کرده و مذاکرات تجاری انجام دادند.

 

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان