Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مستقر در غرب آسیا در گفت‌وگوی اینترنتی با مرکز مطالعات و تحقیقات امارات نتوانست دلایل منطقی برای حضور آمریکا در منطقه بیان کند.

ژنرال «کنت مک کنزی» در این گفت‌وگو ادعا کرد: حضور(آمریکا) در تنگه هرمز با همکاری کشورهای حاشیه خلیج (فارس) صورت گرفته است و سطح درگیری‌ها را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در غرب آسیا مدعی شد که این نیروها با هدف جلوگیری از  هر گونه حمله تروریستی در تلاش برای تقویت پدافند موشکی در منطقه هستند.

وی ادامه داد: برخی در تلاشند ما را مجبور به عقب نشینی از منطقه کنند، در حالی که ما  عقب نشینی نخواهیم کرد، زیرا ما به وظیفه خود در قبال تأمین امنیت آن(منطقه) متعهد هستیم.

ژنرال مک کنزی همچنین گفت که  امنیت و ثبات منطقه فقط به نیروهای آمریکایی بستگی ندارد، بلکه شرکای مهمی نیز وجود دارد.

فرمانده سنتکام در ادامه درباره دلیل حضور آمریکا در منطقه گفت: آمریکا از بودن در منطقه دو نفع می‌برد؛ اول اینکه از تهدیدهای تروریستی که ایالات متحده را از سمت خاورمیانه تهدید می‌کند، خلاصی می‌یابد و دوم اینکه آمریکا  از دریانوری در منطقه و ذخایر نفتی آنجا حفاظت می‌کند، زیرا این موضوع برای اقتصاد بین المللی مهم است.

فرمانده نیروهای سنتکام همچنین گفت که در حال حاضر کار برای تقویت سامانه‌های دفاعی ضد موشک‌های بالستیک کشورهای حوزه خلیج (فارس) در جریان است.

از سوی دیگر مک کنزی در توجیه ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق مدعی شد: بقای نیروهای آمریکایی در عراق هرگز به افزایش تنش با ایران منجر نمی‌شود، بلکه هدف  آمریکا در عراق، مبارزه با داعش است، زیرا داعش هنوز یک تهدید مستمر است و نبرد با آن ممکن است تا چند نسل دیگر ادامه یابد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: کنت مک کنزی فرمانده سنتکام عراق حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • شرط ادامه حضور سردار آزمون در رم چیست؟
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است