Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:56:55 GMT

بعضی‌ها و لحظات خوب ما

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۳۳۴۵

بعضی‌ها و لحظات خوب ما

علی ربیعی، سخنگوی دولت دل‌نوشته‌ای در سوگ محمدرضا شجریان نوشت.

به گزارش ایسنا، ربیعی نوشته است: "شجریان رفت"، ترکیب این دو کلمه برای فرهنگ، هنر و ادب ایران موجی از اندوه و تالم را در پی دارد.

همه ایرانیان با شجریان لحظات نابی را گذرانده‌اند. در باران‌های تند شمال "آه باران" و در شب‌های ساکت و پر ستاره کویر "شب سکوت کویر" را شنیدیم و با تمام وجود "بر آستان جانان" سر نهادیم و "معمای هستی" و  "سر عشق" را از "ساز خاموش" شنیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای تلخ دیماه 82 با صدای او به "سوگ بم " نشستیم. ماه رمضان و روزه‌داری به نوعی با فرهنگ و روح ایرانیان _با هر میزان از اعتقاد_ عجین است و بدون تردید در لحظات ناب افطار "ربنای شجریان" جزیی از  هویت روزه‌داری ما شد. کدام ایرانی است که وقف جاریه او "ربنا" را با گوش جان نشنیده باشد؟
مدیون او هستیم برای همه لحظاتی که به واسطه صدای آسمانی‌اش معنا یافت، برای همه اشعاری که اوخواند و ما بارها و بارها شنیدیم، اشعاری که اگر او نخوانده بود شاید هرگز به گوش اغلب ما هم نمی‌رسید. لحظات خوب خود را وامدار او هستیم. کمتر افرادی یافت می‌شوند که یک جامعه، لحظات خوب خود را با او تجربه کرده باشند و بشود تجربه مشترک خوب یک جامعه. او که با انتخاب اشعار غنی فارسی و تلفیق آن با موسیقی اصیل ایرانی شراب نابی ساخت که شنوندگان را تا ابد مست می‌کند و به لحظات جان می‌بخشد. برای او باید گفت "مرد نکونام نمیرد هرگز" زیرا او در قلب همه ایرانیان جا دارد و  "ثبت است برجریده عالم دوام ما".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا شجريان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لحظات مرگ یک چهره برجسته در مراسم بزرگداشتش
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • لحظات نزاع وحشتناک گروهی قمه کش‌ها
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • خنده‌دارترین لحظات «خدنگ‌ها» در حیات وحش (عکس)
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان