Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی رفیعی محمدی،مدیرکل دامپزشکی قم اظهار کرد: بیماری تب سه‌روزه دامی در نیمه اول سال‌جاری در برخی استان‌های کشور مشاهده شد، ولی تاکنون موردی از آن در استان قم گزارش نشده است.

او با تاکید بر تشدید اقدامات دامپزشکی در دامداری‌ها،‌ اضافه کرد: دامداران باید نسبت به اقدامات بهداشتی در واحدهای دامی خود و عدم ورود دام بدون اخذ مجوزهای حمل بهداشتی به دامداری‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی قم  ادامه داد: پاک‌سازی محوطه دامداری به‌طور مرتب و خودداری از انباشت کود بدون پوشش نایلونی و سمپاشی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از دیگر نکاتی است که باید توسط دامداران انجام شود.

رفیعی گفت: بیماری تب سه‌روزه دامی توسط پشه‌ها در بین گله‌های گاو و گاومیش منتقل می‌شود و با واگیری بالای بیماری در یک گله و تلفات کم بروز می‌کند؛ دام‌های بیمار علایمی از قبیل تب، بی‌حالی، قطع اشتها و نشخوار، قطع شیر، لنگش و زمین‌گیری از خود نشان می‌دهند.

او بیان کرد: دامداران باید در صورت مشاهده علایم مشکوک به این بیماری، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی محل سکونت و یا مراکز درمانی دامپزشکی بخش خصوصی اطلاع‌رسانی نمایند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی قم واکسیناسیون دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ فضل الله پرنو گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شمشیر هنگام گشتزنی به ۲ دستگاه وانت نیسان مشکوک و از ان‌ها بازرسی کردند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از خودرو‌های توقیفی ۴ تن خوراک دامی قاچاق به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ پرنو از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و ارسال آن به مراجع قضائی خبر داد.

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف