Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

مشکلات روانی خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به اختلالات روانی در صورت ابتلاء به بیماری کووید ۱۹، بیش از دو برابر با احتمال مرگ روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد خوراکی مفید در پیشگیری از سرطان روده

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد برخی مواد غذایی و داروها به پیشگیری از سرطان روده کمک می‌کنند.

هذیان نشانه اصلی کووید ۱۹ در سالمندان

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد هذیان علامت اصلی بیماری کووید ۱۹ در افراد ضعیف و سالمند است.

«اکسید نیتریک» درمان احتمالی کووید ۱۹

محققان دریافتند شیوه مؤثر درمان کروناویروس می‌تواند اکسید نیتریک باشد، ترکیبی با خواص ضدویروسی که توسط خود بدن تولید می‌شود.

کد خبر 5043627

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 سرطان ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا علیرضا زالی سیما سادات لاری آمار کرونا دیابت سالمندی سازمان بیمه سلامت کووید 19 تغذیه سازمان غذا و دارو بیماری های قلبی و عروقی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند

آفتاب‌‌نیوز :

 حسین فرشیدی، در همایش پویش ملی سلامت دهان و دندان، گفت: بسیاری از بیماری‌ها از جمله فراموشی و سرطان بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

وی افزود: باید به سبک زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر در زمینه بیماری‌های دهان و دندان توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: نباید فقط به شناسایی بیماری‌های غیر واگیر و درمان آن اکتفا کرد بلکه باید از ابتلای دیگر هم‌وطنان به این بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

فرشیدی افزود: باید همانند غربالگری فشار خون و دیابت که پارسال در کشور انجام شد بیماری‌های دهان و دندان نیز در شبکه نظام سلامت غربالگری شود تا توجه مردم به این بیماری و روش‌های پیشگیری از آن جلب شود.

وی گفت: هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان بالاست، زیرا در طول سال‌ها این بیماری‌ها ایجاد شده و درمان نشده باقی مانده است، از این رو باید به خود مراقبتی و توجه به سلامت دهان و دندان در برنامه سلامت خانواده توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات و پشتیبانی از ارتقای سلامت خانواده و افزایش سلامت دهان و دندان با هدف پیشگیری از ابتلاء به این نوع بیماری‌ها آماده همکاری است.

فرشیدی افزود: استفاده از هوش مصنوعی به ویژه برای تشخیص عکس‌های پزشکی در ارتقای سلامت دهان و دندان کشور مفید خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • طرز تهیه ۲ معجون فوق‌العاده برای درمان درد و پوکی استخوان
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • راه‌حل انقلابی در مهار گرمایش زمین: تبدیل مستقیم و پاک کربن دی‌اکسید به سوخت
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها