Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@11:26:18 GMT

خداحافظی رسمی بریتیش ایرویز با بوئینگ 747

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۳۶۲۱

خداحافظی رسمی بریتیش ایرویز با بوئینگ 747

آخرین جمبوجت‌های بریتیش ایرویز اوایل صبح پنجشنبه به قصد آخرین پرواز از فرودگاه هیترو لندن پرواز خود را شروع کردند. بارش باران و وجود توده‌ای از ابرهای نزدیک به زمین مانع از برخاستن هر دو هواپیما به صورت همزمان شد.

به گزارش «انرژی امروز» بریتیش ایرویز که زمانی بزرگ‌ترین کاربر هواپیمای بوئینگ 747 در جهان بود پس از آن که شیوع بیماری کووید 19 مسافرت‌های هوایی را کاهش داد، تصمیم گرفت جمبوجت‌های خود را بازنشسته کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‌گذاران این شرکت بریتانیایی اعلام کردند تصمیم گرفته‌اند به سمت استفاده از هواپیماهای کم‌مصرف حرکت کنند.

روز پنجشنبه آلکس کروز، مدیر اجرایی بریتیش ایرویز، گفت: «امروز یکی از غم‌انگیزترین روزهای کاری برای همه ما در این شرکت است. خداحافظی با ملکه آسمان‌ها برای هیچ‌یک از ما کار آسانی نیست.» اولین پرواز بوئینگ 747 برای شرکت BOAC که بعدها به BA (بریتیش ایرویز) تغییر نام پیدا کرد در سال 1971 انجام شد.

براساس برنامه‌ریزی قبلی قرار بود هردو هواپیما همزمان از دو باند فرودگاه هیترو پرواز خود را شروع کنند اما هوای نامساعد، بارش شدید باران و نزدیک بودن یک توده ابر به سطح زمین این برنامه را به هم زد. به این ترتیب دو بوئینگ 400-747 یکی پس از دیگری پرواز خداحافظی‌شان را شروع کردند.

برای دیدار نهایی و خداحافظی با «ملکه آسمان‌ها» مدیران، مهندسان و کارکنان شاغل در بریتیش ایرویز کنار باند پرواز به صف شده بودند. برخی از ساکنان لندن نیز با تجمع در کنار فرودگاه هیئرو به عکاسی از آخرین پرواز این هواپیماها پرداختند.

این هواپیما در کلاس‌های مختلف از سال 1971 در حال خدمت در بریتیش ایرویز بود

هواپیماهای چهارموتوره بوئینگ 747 در سال 1969 وارد خدمت شد و به دلیل حمل تعداد مسافر بالا، باعش کاهش قیمت مسافرت‌های هوایی شد. این هواپیما بیش از 50 سال در شرکت‌های مختلف هواپیمایی جهان خدمت کرد و تا قبل از حضور ایرباس 380 رکورد حمل بیشترین تعداد مسافر را در اختیار داشت.

پس از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، بریتیش ایرویز قبلا نیز تعدادی از بوئینگ‌های 747 خود را ابتدا زمین‌گیر و سپس بازنشسته کرد. طی همین هفته لوفت‌هانزا نیز اعلام کرد بازنشستگی باقیمانده ایرباس‌های 380 خود را تسریع خواهد کرد.

به دلیل افت محسوس مسافرت‌های هوایی و کاهش بسیار زیاد درآمد شرکت‌های هواپیمایی، شرکت IAG که مالک چندین شرکت‌ هواپیمایی از جمله بریتیش ایرویز است، تلاش زیادی برای جلوگیری از ورشکستی می‌کند. بازنشستگی هواپیماهای پرمصرف، قدیمی و پرهزینه یکی از راهکارهای این شرکت برای کاهش هزینه‌هاست.

برچسب هابوئینگ (Boeing) خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) ویروس کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بوئینگ Boeing ویروس کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بریتیش ایرویز بوئینگ 747

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا به نقل از لوموند، اعتصاب بی‌سابقه کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه در روز پنجشنبه، روزی که به گزارش رسانه‌های فرانسوی «روز سیاه» فرودگاه‌های این کشور لقب گرفت و در چند دهه اخیر نیز بی سابقه بود، منجر به لغو صد‌ها پرواز در فرانسه شد.

در پی فراخوان بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه موسوم به «اس. ان. سی. تی. ای» که در اعتراض به تغییرات در خدمات کارمندان و وضعیت دستمزد‌های آنها از اعضای خود خواسته بود روز پنجشنبه دست از کار بکشند، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به لغو بیش از نیمی از پرواز‌ها در ۲ فرودگاه اصلی شهر پاریس، یعنی «اورلی» و «رواسی شارل دو گل» شدند و در شهر مارسی در جنوب فرانسه نیز پرواز‌های بسیاری زمینگیر شدند.



سخنگوی این اتحادیه که بیش از ۶۰ درصد کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرانسه را نمایندگی می‌کند، پیش‌تر با بیان اینکه این اتحادیه انتظار دارد اعضای آن با شرکت گسترده در این اعتصاب یک رکورد تاریخی را ثبت کنند، گفته بود: مردم باید انتظار اختلال شدید و تاخیر‌های طولانی در پرواز‌ها را داشته باشند.

آگوستین دورومانه مدیر عامل شرکت اپراتور فرودگاه‌های پاریس (ADP) نیز اعلام کرد که تعداد پرواز‌های لغو شده در روز پنجشنبه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی روز چهارشنبه و پیش از برگزاری این اعتصاب هشدار داده بود که هر روز اعتصاب کارمندان کنترل ترافیک هوایی، باعث خسارت چند ده میلیون یورویی شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های فرانسه خواهد شد.

به نوشته لوموند، سنای فرانسه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با تصویب لایحه‌ای به منظور مقابله با اعتصاب‌های بخش حمل و نقل در این کشور اعلام کرد که دولت فرانسه مجاز است هر سال در بازه‌های زمانی به خصوص، اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل را به منظور جلوگیری از بروز اختلال در زمان برگزاری رخداد‌های بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع اعلام کند، اما این لایحه هنوز در مجلس سفلای پارلمان فرانسه موسوم به «مجلس ملی» این کشور تصویب نشده تا رسما به قانون تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال
  • رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ