Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است هنوز زیرساخت‌های لازم برای ورود کمک داور ویدئویی به فوتبال ایران فراهم نیست. - اخبار ورزشی -

محمد فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه گفته شده است احتمال دارد از کمک داور ویدئویی (VAR) در یک سوم مسابقات لیگ برتر استفاده شود، گفت: من نمی‌توانم الان این موضوع را باور کنم! فدراسیون ما رئیس ندارد آن وقت چگونه VAR را قرار است به کشور بیاورند؟! فکر می‌کنم این موضوع هم مثل واگذاری استقلال و پرسولیس به بخش خصوصی است که هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد فوتبال ایران با وجود مشکلات داوری نیاز مبرمی به VAR داشته باشد، تأکید کرد: باید ابتدا فرهنگ این کار را درست کنیم و بعد از آن هم ابزارش را داشته باشیم. ورزشگاه‌های ما باید مجهز باشند، ولی می‌دانید که ایران کشور پهناوری است و خیلی از ورزشگاه‌هایش اصلاً چمن و خط‌کشی درست و حسابی ندارند. من فکر می‌کنم با این وضعیت الان VAR در فرهنگ ما قابل قبول نیست.

این کارشناس داوری در ادامه خاطر نشان کرد: البته این اتفاق (ورود VAR به فوتبال ایران) باید رخ بدهد و خیلی هم چیز خوبی است و کمک می‌کند. من با این موضوع موافق هستم، ولی ابتدا باید ابزار این کار فراهم باشد. شاید ما بتوانیم در ورزشگاه‌های آزادی, نقش جهان و شهدای فولاد این کار را انجام دهیم، ولی آیا در ورزشگاه مسجدسلیمان و آبادان هم می‌تواند این اتفاق رخ بدهد؟ این به هیچ وجه قابل باور نیست.

فنایی اشاره کرد: از طرفی هزینه‌های راه‌اندازی این سیستم خیلی بالاست و با توجه به تحریم‌ها امکان خریداری نیز خیلی راحت به نظر نمی‌رسد. البته در این روند مهم شروع کردن کار است و باید کم کم این اتفاق برای فوتبال ایران قابل باور شود.

جهانبازی: تنها نمره منفی داور اردنی، اتکای بیش از حد او به VAR بود/ بدون بازبینی هم می‌شد بازیکن پاختاکور را اخراج کرد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال کمیته داوران فوتبال کمیته داوران فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!

به گزارش همشهری‌آنلاین، شاید حذف پرسپولیس و استقلال از جام‌حذفی باعث تأسف هواداران این دو تیم شده و کمی هم از وزن این تورنمنت کاسته باشد اما دست‌کم از یک منظر باید خدا را بابت این اتفاق شکر کنیم. چرا؟ اینکه بالاخره فصل آینده یک بازی سوپرجام خواهیم داشت! با توجه به اینکه به‌احتمال بسیار زیاد قهرمان لیگ برتر یکی از ۲تیم پرسپولیس یا استقلال است، طبیعتا امسال یک تیم نمی‌تواند به‌طور همزمان فاتح لیگ و حذفی شود.

در قانون بسیار عجیب و منحصربه‌فردی که مدیران فوتبال ایران تصویب کرده‌اند، اگر تیمی دبل کند به‌طور خودکار سوپرجام را هم خواهد برد؛ مثل شرایطی که فصل گذشته برای پرسپولیس به‌وجود آمد. حالا اما آقایان ناچار هستند برخلاف میل باطنی سوپرجام را برگزار کنند. شرمنده دیگر!

کد خبر 848884 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران جام حذفی فوتبال باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران