Web Analytics Made Easy - Statcounter

فامه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت دعوت نشدن برخی رتبه برتر های کنکور سراسری به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: اگر داوطلبی در انتخاب های قبل از فرهنگیان شانس قبولی داشته است به مصاحبه دعوت نمی شود و یک علت دیگر هم این است که فاقد حداقل نمره علمی لازم برای معرفی در این مرحله بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان سهمیه و بومی بودن داوطلبان و همچنین ترتیب انتخاب های آنها مهم است.

به گفته مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش، همانطور که در اطلاعیه سازمان گفته شده است در اعلام نتایج نهایی، داوطلبان دلیل عدم قبولی خود را در کارنامه "که نیمه دوم آبان در سایت سازمان سنجش بارگذاری خواهد شد" خواهند فهمید.

زرین آمیزی افزود: اگر موردی برای اعتراض و بررسی وجود داشته باشد داوطلبان می‌توانند به آدرس darkhast.sanjesh.org درخواست ارسال کنند تا بررسی شود.

علت دعوت نشدن ۲ برابر ظرفیت متقاضیان برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه درباره حواشی مطرح شده در مورد دعوت نشدن ۲ برابر ظرفیت متقاضیان برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان  توضیح داد: اینکه چه تعداد و چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شوند به درخواست آموزش و پرورش تعیین می شود و سازمان سنجش آموزش کشور تعیین کننده میزان دعوت به مصاحبه داوطلبان نیست.

همچنین بر اساس آنچه پیش تر سازمان سنجش اعلام کرده است، بنا به دلایلی اعم از نمره علمی و ترتیب اولویت انتخاب رشته متقاضی یا عدم رعایت استان بومی وغیره، هیچگونه اعتراضی در این مرحله از اعلام نتایج از سوی متقاضیان پذیرفته نمی شود.

ماجرای اعتراض داوطلبان چیست؟

نتایج چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری ۹۹ روز ۱۴ مهر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و بعد از این اعلام نتایج برخی رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۹ به دعوت نشدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اعتراض کرده اند.

این داوطلبان اظهار داشتند که با رتبه های ۳ رقمی برای مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشده‌اند و خواستار توضیح مسئولان شده اند.

طبق ادعای رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۹ و کارنامه ارسال شده از سوی برخی از آنان، اگرچه آن‌ها نمره علمی لازم را برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان  یعنی تراز بالاتر از ۶ هزار و۵۰۰  کسب کرده‌اند و از سوی دیگر در فرم انتخاب رشته در اولویت های ابتدایی پردیس‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان در استان بومی خود را انتخاب کرده اند،  اما باز هم برای مصاحبه دعوت نشده‌اند.

گفتنی است، نتایج کنکور سراسری ۳۱ شهریور اعلام شد و فرآیند انتخاب رشته از ۲ مهر آغاز و ۷ مهر به پایان رسید. در این انتخاب رشته ۸۵۸ هزار و ۹۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

انتخاب رشته بدون کنکور هم ۱۴ مهر به پایان رسید و از ۳۹۴ هزار و ۲۳۳ نفر ظرفیت این دوره ها و بر اساس آمار نهایی فقط ۲۵۶ هزار و ۶۷ نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مهرماه ۱۳۹۹ ثبت نام و انتخاب رشته کردند. 

بیشتر بخوانید

تمدید کنکور نظام قدیم تا ۱۴۰۰ قابل اجرا نیست پیش شرط استفاده از بسته ۱۲۰ گیگی اینترنت رایگان اساتید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سنجش دانشگاه فرهنگیان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری برابر ظرفیت سازمان سنجش انتخاب رشته دعوت نشدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض استقلال خوزستان به انتخاب داور بازی سپاهان

ایسنا/خوزستان باشگاه استقلال خوزستان از کمیته داوران خواست داور دیدار این تیم مقابل سپاهان، تغییر کند.

استقلال خوزستان که اکنون در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد و هر کدام از بازی های باقی مانده برای این تیم حکم یک فینال جهت کسب امتیازات لازم برای بقا در لیگ را دارد، پس از اعلام حسن اکرمی به عنوان داور بازی این هفته این تیم مقابل سپاهان، طی نامه‌ای به کمیته داوران خواستار تغییر این داور شده است.

یه گزارش ایسنا، باشگاه استقلال خوزستان در نامه ای خطاب به بهاروند رییس سازمان لیگ فوتبال ایران، در خواست داشته است که باتوجه به تعیین داور مسابقه بین تیم های استقلال خوزستان و سپاهان و نظر به سوابق قضاوت اکرمی در بازی های این باشگاه در سنوات گذشته و مشکلات فی ما بین شکل گرفته، باتوجه به حساسیت های جدول لیگ برتر، در خصوص تعیین داور این دیدار تجدیدنظر شود.

پیش از این نیز استقلال خوزستان در سال های گذشته به قضاوت اکرمی اعتراض داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاسانو: از نظر استعداد من از توتی بهتر بودم!
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • اعتراض استقلال خوزستان به انتخاب داور بازی سپاهان
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود