Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@16:39:47 GMT

خنثی کردن ربودن فرماندار میشیگان از سوی اف بی آی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۳۸۸۱

خنثی کردن ربودن فرماندار میشیگان از سوی اف بی آی

ساعت 24 -پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، می‌گوید نقشه‌ای برای ربودن و سرنگونی گرچن ویتمر، فرماندار دمکرات ایالت میشیگان، را خنثی کرده است.خانم ویتمر به دلیل اعمال تدابیر شدیدی در ارتباط با همه‌گیری ویروس کرونا که هفته پیش از سوی دادگاهی لغو شد، هدف حملات و خشم منتقدان بوده است.

مقام ها می گویند شش مرد شرکت کننده در طرح آدم ربایی قصد برگزاری "محاکمه به جرم خیانت" علیه خانم ویتمر را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم ویتمر در واکنش به این تحول گفت که "نفرت، تعصب و خشونت جایی" در میشیگان ندارد و این مردان را "خبیث" خواند.

ادعای دولت چیست؟

اف بی آی می گوید که یک مامور مخفی این سازمان در ماه ژوئن گذشته در ملاقاتی در شهر دابلین اوهایو شرکت کرد و در همین جلسه بود که گروهی از اعضای یک گروه شبه نظامی مستقر در میشیگان سرنگونی دولت های ایالتی "که به عقیده آنها قانون اساسی آمریکا را زیر پا می گذارند" را مطرح کردند.در ادعانامه علیه این افراد آمده است که "چندین عضو درباره قتل 'جباران' یا 'گرفتن' یک فرماندار صحبت کردند". در یک ویدئو یک مظنون نقش دولت ایالتی در مورد زمان بازگشایی باشگاه های ورزشی در جریان مقررات منع تردد را محکوم کرد.

اف بی آی ۱۳ نفر را در این ارتباط بازداشت کرده است.

شش مرد - که پنج نفر آنها اهل میشیگان و یکی اهل دلوور بودند - در دادگاه فدرال به توطئه برای آدم ربایی متهم شدند. ادعا می شود که آنها قصد برگزاری محاکمه ای "به جرم خیانت" علیه خانم ویتمر را داشتند.از این شش نفر به عنوان آدام فاکس، بری کرافت، کلب فرانکس، دانیل هریس، براندون کاسرتا و تای گاربین نام برده شده است. ماموران روز چهارشنبه به محل سکونت آقای گاربین یورش بردند.هفت نفر دیگر در این پرونده با اتهامات مربوط به جرایم تروریستی و تبهکاری روبرو هستند.

براساس ادعانامه دادستانی این گروه می خواست حدود "۲۰۰ مرد" را برای یورش به مقر دولت و گروگان گیری از جمله ربودن فرماندار بسیج کند. آنها امیدوار بودند طرح خود را پیش از انتخابات ماه نوامبر اجرا کنند. مقام ها می گویند آنها در نظر داشتند در صورت شکست این طرح به محل سکونت فرماندار میشیگان حمله کنند.اف بی آی می گوید متهمان در چندین ایالت آموزش نظامی برگزار کردند و در مواردی برای ساخت بمب تلاش کردند. به گفته اف بی آی تصاویر ویدئویی این تمرین ها ضبط شده است.دانا نسل دادستان کل میشیگان گفت که هفت عضو گروه شبه نظامی "ولورین واچمن" علاوه بر آدم ربایی به ارتباط با گروه های تبهکار و ارائه حمایت مادی از تروریست ها متهم می شوند. خانم نسل گفت که اعضای این گروه شبه نظامی امیدوار بودند یک جنگ داخلی راه بیاندازند.

اظهارات فرماندار

خانم ویتمر روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری نقشه این گروه علیه خود را به شعارهای دونالد ترامپ مرتبط دانست، و گفت رئیس جمهور آمریکا چندین ماه اخیر را صرف "دامن زدن به بی اعتمادی، تحریک خشم و تسلی دادن به کسانی که بیم و نفرت و تفرقه می پراکنند کرده است."او اشاره کرد که رئیس جمهور در مناظره تلویزیون هفته پیش با جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات سوم نوامبر به صراحت برتری جویان سفیدپوست را محکوم نکرد و گفت که اظهارات او تبدیل به "شعار بسیج" گروه های نفرت پراکن شد. آقای ترامپ در روزهای پس از مناظره چند بار این گروه ها را محکوم کرده است.آقای بایدن این شبه نظامیان را به عنوان "تهدیدی واقعی" محکوم کرد و گفت که یکی از توییت های آقای ترامپ این گروه ها را تشویق می کرد. او گفت: "کلماتی که یک رئیس جمهور به زبان می آورد اهمیت دارد" و افزود: "چرا رئیس جمهوری نمی تواند بگوید کافی است، کافی است، کافی است، کافی است؟".در سال های اخیر حوادث خشونت بار متعددی به گروه های شبه نظامی در آمریکا نسبت داده شده است. اعضای این گروه ها که اغلب مردان سفیدپوست هستند گاهی سلاح هایشان را در جریان اعتراضات نمایش می دهند.وزارت امنیت ملی آمریکا این هفته در گزارشی سالانه اخطار داد که برتری‌جویی خشونت بار سفیدپوستی "پایدارترین و مرگبارترین تهدید در خاک آمریکاست."محدودیت هایی که خانم ویتمر در ارتباط با همه گیری کرونا اعمال کرد باعث تظاهرات هزاران نفری در مقابل مقر دولت ایالتی شد جایی که خیلی از معترضان او را با آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی مقایسه کردند. آقای ترامپ در ماه آوریل در توییتی که نشانگر حمایت از این معترضان بود نوشت: "میشیگان را آزاد کنید".در ماه مه معترضان مسلح مخالف محدودیت های همه گیری به مقر دولت یورش بردند.دیوان عالی میشیگان هفته پیش حکم داد که خانم ویتمر اختیار حقوقی لازم برای صدور احکام اضطراری را ندارد و این مسئولیت به عهده مجلس ایالتی است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شبه نظامی اف بی آی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه

انوار احمد، مدرس علوم قرآنی در مدرسه قرآن حمزه(ع) در شهر آدیس آبابا کشور  اتیوپی در گفتگو با خبرگزاری تقریب بروز ملی گرایی را یکی از بزرگ ترین خطرات در جهان اسلام می داند و می گوید: این تلاشی بوده که دشمنان اسلام با هدف القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمنی ساز بین ملت های مسلمان به جریان انداخته اند تا با تضعیف همگرایی فرهنگی بتوانند در سطوح دولتها هم به اختلافات سیاسی دامن بزنند.

او با بیان اینکه مخالفین همسویی مسلمین برای اینکه از وحدت اسلامی مفهومی غیرمنطقی و غیرعملی بسازند آن را به نام وحدت مذهبی توجیه می کنند، ادامه داد: هدف آنها این است که مفاهیم اسلامی را دستخوش جعل و انحراف کنند و از طریق عوامل نفوذی خود به تفرقه میان ملت های مسلمان دامن بزنند. این در حالی است که هدف علمای بزرگ اسلامی از وحدت اسلامی محصور کردن مذاهب به یک مذهب یا تمرکز بر مشترکات مذاهب و طرد افتراقات آنها نیست که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و اجرایی اما غربی ها تلاش می کنند که این هدف را به شکست بکشانند و وجوه اختلافی را پررنگ سازند.

انوار احمد، همچنین افزود: در حالی که دشمنان سعی دارند با دامن زدن به مساله شیعه و سنی میان کشورهای مسلمان شکاف ایجاد کنند، خود در پشت پرده به دنبال اجرای طرح هایی هستند که اسرائیل را در تحقق اهداف اشغال گرانه در فلسطین به موفقیت برساند. یعنی نتیجه محتوم تفرقه میان ملت ها و دولتهای مسلمان شکست سیاسی و فرهنگی آنها در برابر دشمنان است. آنها از این طریق هم مانع رشد اسلام شوند و هم از طرفی بتوانند به راحتی بر آنها سلطه پیدا کنند.

او در توضیح بیشتر افزود: در شرایط کنونی که نتیجه تفرقه و دور شدن کشورهای مسلمان از یکدیگر در منطقه اشکار شده است بهترین فرصت است تا این کشورها با به کارگیری سازکارهای وحدت زمینه را برای خارج کردن کشورهای غرب از منطقه و تضعیف نفوذ اسرائیل فراهم کنند. تنها از این طریق هم می توانند به شکوه و قدرت اصلی خود دست یابند و هم جلوی پیشروی سناریوهای سیاسی و جغرافیایی آنها را بگیرند.
 

دیگر خبرها

  • جزئیاتی تازه از دستگیری عوامل اصلی ربودن یسنا
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است