Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در مراسم اربعین حسینی که در پیاده راه بوعلی برگزار شد با اعلام اینکه عقل، معاد و معاش به هم گره خورده افزود: هر چقدر جامعه عاقلانه زندگی و در عرصه معاش و معاد عقلانی فکر کند به هدف امام حسین (ع) نزدیکتر شده است.

وی با بیان اینکه جامعه عزادار جامعه‌ای است که در آن طلاق، اعتیاد و فاصله‌های طبقاتی کم و اقتصاد سالم اجرا شود، گفت: ظواهر پل و معبری است برای رسیدن به باطن که همانا تحقق اهداف امام حسین (ع) در جامعه است و آنچه که از عزاداری سید الشهدا (ع) برای مردم ماندگار است، تقرب به اهداف امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: حضور بیشتر جمعیت در مراسم عزاداری میزان موفقیت و تقرب به سیدالشهدا نیست، وقتی عزادار واقعی هستیم که به تفکر حسین ابن علی (ع) نزدیک شویم.

آیت الله شعبانی موثقی ضمن تفسیر قسمتی از زیارت اربعین که از زبان مبارک امام باقر (ع) جاری شده، ادامه داد: سری که بر نیزه شد، آن خیمه‌ها که آتش گرفت، آن بدن‌هایی که از ضرب تازیانه کبود شد و چهل روز توهین‌هایی که دیده شد، همه برای این است که ما عاقلانه زندگی کنیم.

وی با استناد به حدیث نبوی گفت: خداوند هیچ نبی و رسولی به سمت مردم نفرستاد مگر اینکه عقل آنها عقل مردم را کامل کنند و جامعه مبتنی بر عقل و مدیریت علمی اداره شود که همانا این فلسفه بعثت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: پیام قیام امام حسین (ع) عاقلانه زندگی کردن است، عقلی که هم دنیا را آباد می‌کند و هم از آخرت غفلت نباشد.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه این خون ریخته شد تا جامعه به بصیرت دست یابد و از گمراهی، بی خردی و نابینایی نجات پیدا کند، یادآور شد: با دشمن شناسی شرایط زمانی و مکانی را درست بفهمد و در مسیر انتخابی دچار تردید نشود.

وی اظهار داشت: امروز مردم و شهید همدانی‌ها در مسیر هدایتی که شروع کردند مبادا با سختیها و مشکلات خسته شوند و در این راه که راه حسین ابن علی (ع) است، ثابت قدم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان، اقتصاد ناسالم و مشکل در عرصه مدیریت اقتصادی را ویژگی جامعه جاهلی نام برد و افزود: مدیریت عاقلانه یعنی تنظیم درست اقتصاد در جامعه و آسیب های اجتماعی فراوان در جامعه از زنده نبودن عقلانیت سرچشمه می گیرد.

46

کد خبر 1441390

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام سیدرضا فاضلیان گفت: این مراسم  با حضور گروه های مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه همدان در حمایت از مردم مظلوم غزه و خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین محکومیت جنایات رژیم منفور صهیونیستی برگزار می شود.

او افزود: جنایات رژیم‌صهیونیستی اسرائیل علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین همچنان ادامه دارد و مردم همدان در این راهپیمایی پرشور، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و اعلام حمایت همه‌جانبه از گروه‌های مقاومت فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی به نمایش می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان تأکید کرد: این راهپیمایی فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت پس از اقامه نماز جمعه از مسیر حسینیه امام خمینی(ره) به سمت چهار راه شریعتی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند