Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر شاهبندری  افزود: با احتساب افراد جدید، مجموع افرادی که زیرپوشش این صندوق قرار دارند به ۳۶ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.
وی ادامه داد: همچنین در همین مدت ۱۶۰ نفر مستمری بگیر، ۱۳۵ نفر بازنشسته، ۱۱ نفر ازکارافتاده و ۱۴ نفر مستمری‌بگیر فوتی از خدمات این صندوق برخوردار شدند.
شاهبندری با تاکید بر اطلاع‌رسانی طرح بیمه روستاییان و عشایر در استان، تصریح کرد: ۱۶۳ هزار مشمول این صندوق هستند که تاکنون زیرپوشش بیمه قرار نگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هم اینک ۲ هزار و ۲۶۰ نفر مستمری‌بگیر، ۹۱۹ نفر بازنشسته، ۲۸۰ نفر بازنشسته و یک هزار و ۶۱ نفر مستمری‌بگیر فوتی از خدمات این صندوق برخوردار هستند.
به گفته وی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری در ۲ سال متوالی در سال‌های ۹۸ و ۹۷ رتبه برتر جذب مشمولان طرح در سطح کشور را کسب کرد.
شاهبندری با بیان اینکه سن بیمه شده باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال باشد، افزود: حق بیمه به صورت سالانه پرداخت می‌شود و که در صورت ناتوانی بیمه شده از پرداخت یکباره به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.
گفتنی است ، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۱۳۸۴ در کشور تشکیل شد اما چون در آن زمان این صندوق تنها مختص به روستاییان و عشایر بود، مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۰ تصویب کرد تا این صندوق به ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز خدمات‌رسانی کند که این قانون در نهایت در سال ۱۳۹۵ به مرحله اجرا رسید.
چهارمحال و بختیاری با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارای ۳۵ درصد جمعیت روستایی است و به عنوان دومین استان عشایرنشین کشور ۱۲۶ هزار نفر از جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

46

کد خبر 1441398

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری روستاییان و عشایر نفر مستمری بگیر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری