Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@12:08:49 GMT

نحوه عملکرد خودروی ارتباطات رادیویی+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۳۹۴۵

نحوه عملکرد خودروی ارتباطات رادیویی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

رییس اداره مخابرات و ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات، نحوه عملکرد خودروی ارتباطات رادیویی را تشریح کرد.

میرکمال تاج الدین در گفت‌وگو با میزان گفت: خوردوی تیپ یک ارتباطات رادیویی، در اختیار سازمان امداد و نجات است که در حوادث ومانور‌ها به منطقه مورد نظر، اعزام می‌شود.

رییس اداره مخابرات و ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات افزود: این خودرو با استفاده از بستر‌های مختلف مخابراتی، می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین فرماندهان، مرکز عملیات و امدادگران حاضر در محل حادثه عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاج الدین با اشاره به تجهیزات این خودرو گفت:سیستم رادیویی VHF برای ارتباط محلی، سیستم HF برای ارتباط راه دور، کامپیوتر‌های صنعتی برای تنظیمات بیسیم ها، سیستم مدیریت برق خودرو، آنتن و دیش ماهواره‌ای VSAT برای ایجاد ویدیو کنفرانس، مودم و سیم کارت برای ارتباط با شبکه تلفنی و بستر تلفنی ماهواره‌ای ثریا از جمله تجهیزات این خودرو هستند. همچنین انواع آنتن و دیش روی سقف خودرو نصب شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۱۰ دستگاه از این خودرو در کشور ما موجود است که در استانه‌ای قطب جمعیت مستقر هستند و در صورت نیاز از نزدیک‌ترین استان اعزام می‌شود.

تاج الدین گفت: دستگاه‌های این خودرو از امکانات رادیویی، مخابراتی و ماهواره‌ای استفاده می‌کنند که حدود یک دهه پیش پس از تحقیقات گسترده کارشناس فنی جمعیت هلال احمر ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید در مورد آزمایشگاه‌های هلال احمر بدانید

وی افزود: در مراسم اربعین حسینی، سیل و زلزله این خودرو‌ها کاربرد و تاکنون استفاده بسیاری از آن‌ها شده است.

رییس اداره مخابرات و ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات اظهار کرد: در زمان بحرانی، دو الی سه نفر در این خودرو می‌توانند علاوه بر مدیریت خودرو و انجام وظیفه، به صورت مستقل زندگی کنند.

بخشی از اظهارات تاج الدین در خودروی ارتباطات رادیویی را در این ویدیو ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: امداد و نجات هلال احمر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امداد و نجات هلال احمر سازمان امداد و نجات ارتباطات رادیویی تاج الدین هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند

مرتضی بخشی با اشاره به سیلاب و آبگرفتگی در زرند گفت: بیش از ۷۲ ساعت است که نیرو‌های سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل قرار دارند و در حال خدمت رسانی به شهروندان می‌باشند.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و ... به همت  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند انجام شده است، بیان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت هر گونه مشکلی با شماره ۱۲۵ این سازمان تماس بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل