Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@07:03:42 GMT

بازگشت شاخص بر مدار صعودی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۴۴۰۴

بازگشت شاخص بر مدار صعودی

شاخص کل بورس علیرغم روند منفی که در کل هقته در پیش گرفته بود، در ادامه معاملات امروز روند صعودی به خود گرفت و با رشد ۲۶ هزار واحدی روبه رو شد. به گزارش پول نیوز، معاملات روز شنبه بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۲ هزار و ۷۲۲ واحد رشد رقم یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۳۱۰۵ واحد افزایش در رقم ۴۰۰ هزار و ۶۸۹ واحد ایستاد.
در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گوهر، س. نفت گاز و پتروشیمی تامین، پارایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را گذاشتند و پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، گروه پتروشیمی س. ایرانیان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات نماد‌های پر بیننده این بازار بودند.

روز پس از آن نیز شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز یک شنبه ۱۳ مهر ماه با ریزش ۲۳ هزار واحدی (معادل ۱/۵- درصد کاهش) در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز حدود ۲ هزار واحد (معادل ۰/۴- درصد کاهش) ریزش کرده و رقم ۳۹۸ هزار و ۶۹۸ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.
همچنین نماد‌های فولاد»، «فملی»، «فارس» و «تاپیکو» بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹ ریزش سنگین ۳۲ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزش ۱۹۰۰ واحدی، ۳۹۶ هزار و ۷۶۸ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۶۴۷ واحد رسید. «کگل»، «فملی»، «فارس» و «تاپیکو» نماد‌هایی با بیشترین اثر منفی بر ساخص بودند.
معاملات روز سه شنبه بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۲۴ هزار و ۵۴۰ واحد صعود رقم یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۳۵۴ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۲ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۷۸ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال انجام شد.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، بورس اوراق بهادار، سرمایه گذاری غدیر، ایران خودرو، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاتشند. نماد‌های پربیننده این بازار نیز ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و بانک صادرات ایران بودند.

شاخص کل بورس تهران که در ساعات ابتدایی معاملات در آخرین روز از هفته، صعودی چشم گیر داشت در پایان معاملات با رشد ۲۶ هزار واحدی (معادل ۱.۷۲ درصد افزایش) در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵ هزار واحدی ۵۰۷ هزار و ۱۹۷ واحد (معادل ۱.۷۲ درصد افزایش) را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.
همچنین رمپنا»، «فارس» و «وبملت» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. ارزش معاملات این بازار در روز جاری حدود ۹۳۰۰ میلیارد تومان بود.


با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.       گزارش از سحر گلی زاده      

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شاخص کل بورس بورس اوراق بهادار بازار سرمایه عرضه سهام بورس تهران واحد را ثبت شاخص کل بورس واحد ایستاد معاملات روز یک میلیون هزار واحدی هزار واحد واحد رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید