Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@23:55:35 GMT

فصلی سخت در انتظار فعالان اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۴۴۴۰

فصلی سخت در انتظار فعالان اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس گفت: بعید می‌دانم تصمیم تحریم‌ ۱۸ بانک ایرانی تاثیری بر عملکرد SHTA داشته باشد چون براساس توافقات، تحریم‌ها نباید تاثیری بر آن داشته باشد و حاصل توافق اوفک و وزارت امور اقتصادی سوئیس (سکو) است.

به گزارش ایمنا، شریف نظام مافی در مورد تاثیر تحریم‌ ۱۸ بانک ایرانی بر کانال بشردوستانه سوئیس گفت: بعید می‌دانم این تصمیم تاثیری بر عملکرد SHTA داشته باشد چون براساس توافقات، تحریم‌ها نباید تاثیری بر آن داشته باشد و حاصل توافق اوفک و وزارت امور اقتصادی سوئیس (سکو) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا ماهیت کانال بشردوستانه بر این اساس است که تحریم‌ها بر بخش دارو، غلات و تجارت بشردوستانه بی‌تاثیر باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که ۲۵ روز تا انتخابات آمریکا باقی مانده است از همین روی  بعید می‌دانم در این بازه زمانی دولت ترامپ مانع این مبادلات شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس تصریح کرد: البته سیستم بانکی ما پیش از این قفل شده بود و عملا به دلیل تحریم و FATF ارتباط آنچنانی با دنیای خارج نداشت بنابراین اعلام اخیر تأثیر آنچنانی هم نخواهد داشت. در واقع آمریکا فقط بقال‌های کشور را تحریم نکرده است.

نظام مافی این تصمیم دولت ترامپ را در آستانه انتخابات تبلیغاتی دانست و افزود: این حرکت گروهی است که احساس می‌کنند در انتخابات خواهند باخت تا هر راه‌حلی را برای دولت بعدی سخت و دشوار کنند، این بنوعی نشان دهنده ترس از انتخابات است.

وی افزود: گروه ضد ایرانی ترامپ زمین بازی را بگونه‌ای می‌چیند تا شرایط برای دولت بعدی و حتی تا تحویل دولت در سه ماه آینده دشوار شود بنابراین اقتصاد ایران و فعالان اقتصادی سه ماه سختی را پیش رو دارند.

منبع: ایلنا

کد خبر 448801

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کانال بشردوستانه سوئیس محدودیت های ثانویه فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران و سوئیس اوفک سوئیس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ محمد رحمانی از افتتاح میز خدمت دریافت شناسه یکتا در بجنورد خبردادو گفت: اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون برای دریافت خدمات مختلف باید شناسه یکتا داشته باشند.
وی با بیان اینکه اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند افزود: پس از این مهلت، مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.
میز خدمت دریافت شناسه یکتا در میدان کارگر بجنورد افتتاح و آماده خدمات رسانی شد، اصناف و بازاریان می‌توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر این مکان به اتاق اصناف شهرستان‌ها مراجعه کرده و برای دریافت مجوز الکترونیک اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی