Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@12:23:28 GMT

برگزاری المپیک راهی برای نجات اقتصاد ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۴۷۲۸

نخستین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی آتن از سال 1896 آغاز و در ادامه این رویداد بزرگ هر 4 سال یکبار برگزار شد.

تنها جنگ جهانی بود که باعث شد تا این بازی‌ها برگزار نشود اما تاخیر یکساله المپیک در طول تاریخ بازی‌ها بی‌سابقه بوده که این اتفاق به خاطر شیوع ویروس کرونا رخ داد و بازی‌های توکیو قرار شد با یکسال تاخیر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه مسئولان جهانی و کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو خوشبین به برگزاری بازی‌ها در مرداد سال آینده هستند و حتی این امیدواری وجود دارد تا اوایل سال 2021 واکسن ویروس کرونا کشف شود اما ژاپن همچنان نگران بحران اقتصادی و ضررهای مالی به خاطر برگزاری بازی‌ها و تاخیر یکساله المپیک است.

* تعریف سناریوهایی برای کاهش هزینه‌ها

با حل نشدن مشکلات و سوالات بی‌جواب مانده، سناریوهایی برای برگزاری المپیک و کاهش هزینه‌ها تعریف شده که کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در نشست چهارشنبه هیات اجرایی بسته پیشنهادی خود را مطرح کرد.

متخصصان و سازمان دهندگان بازی‌ها می‌گویند 2 گزینه در این بین وجود دارد؛ ادامه مسیر و برگزاری بازی‌ها برای نجات اقتصاد آسیب‌دیده ژاپن یا لغو المپیک و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا.

دیک پوند عضو باسابقه کمیته بین‌المللی المپیک در این باره گفت: بازی‌های المپیک یا برگزار می‌شود یا لغو. ویروس کرونا تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک 2021 از بین نمی‌رود و تعویق دوباره نیز گزینه مناسبی نیست.

وی افزود: این واقعیت که همه چیز تحت کنترل ژاپن است به سوالات پاسخ نمی‌دهد.

هیچ یک از گزینه‌ها ایده‌آل نیستند اما اگر بازی‌ها لغو شود کارشناسان در مورد اینکه زود باید در این خصوص تصمیم گیری شود اختلاف نظر دارند که آن نه فقط به دلیل مصلحت اندیشی سیاسی بلکه برای جلوگیری از آسیب جدی به اقتصاد ژاپن و دادن فرصت به سهامداران برای جبران ضرر و زیان است.

* خشم اسپانسرها و نگرانی ژاپنی‌ها از ابهام در برگزاری المپیک

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو با ساده‌سازی سعی در کاهش هزینه‌ها دارد و حتی اعلام شده با برنامه‌هایی که توکیو اعلام کرده  50 اقدام مصوب توسط IOC باعث صرفه‌جویی 280 میلیون دلاری خواهد شد این در حالیست که ژاپن برای این بازی‌ها 12.6 میلیارد دلار هزینه کرده است.

با این وجود اسپانسرهای رسانه‌ای و تجاری آشکارا عصبی هستند و گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی قرارداد خود را لغو کرده‌اند اما انتظار می‌رود مذاکرات تجدید قرارداد اواخر ماه جاری آغاز شود.

* اقتصاددان آمریکایی: هزینه لغو المپیک بستگی به زمان دارد

اندرو زیمبالیست استاد اقتصاد در کالج اسمیت در ماساچوست گفت: هزینه لغو بازی‌های المپیک به زمان بستگی دارد. انصراف از بازی‌ها در ماه دسامبر ممکن است هزینه‌ای بیش از برگزاری بازی‌ها و تلاش برای بازپرداخت ضرر و زیان باشد.

با وجود این صحبت‌ها و نظرسنجی‌ها صورت گرفته، برخی مقامات بین‌المللی در مصاحبه‌های مختلف تاکید کرد با و بدون واکسن کرونا، بازی‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود.

اندرو زیمبالیست در ادامه صحبت‌های خود در این باره، عنوان کرد: همه آنها تشویق می‌کنند. من این نظرات مطرح شده را تشویقی می‌دانم. منظور آنها برای مصرف عمومی به عنوان کلمات تشویقی است اما نباید این نظرات را به عنوان پیش‌بینی واقعی تفسیر کرد.

با وجود اینکه زمزمه‌های تاخیر المپیک مطرح بود اما مقامات برگزاری بازی‌ها و کمیته بین‌المللی المپیک تا آخرین لحظه صحبت از این داشتند که بازی‌ها به موقع در سال 2020 برگزار می‌شود.

به دنبال بحران کووید 19، ژاپن مرزهای خود را به روی 159 کشور بسته و در این روزهای اخیر سخت‌گیری‌ها برای تجار کمتر شده است. کمیته برگزاری بازی‌ها همچنین اعلام کرده برای ورزشکاران خارجی برنامه‌هایی دارد تا آنها به مدت طولانی در قرنطینه نمانند.

تاکنون 36 میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که حدود یک میلیون تن جان باخته‌اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا ژاپن المپیک 2020 ویروس کرونا کمیته برگزاری بازی ها برگزاری بازی بازی های المپیک ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهیمه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است