Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@15:35:11 GMT

استاد شجریان فرزند ایران بود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۴۸۵۴

استاد شجریان فرزند ایران بود

حزب همبستگی ایران اسلامی در پیامی به مناسبت در گذشت استاد محمدرضا شجریان تصریح کرد که او فرزند ایران بود که با مهر آمد و تمام عمر با مردمش با مهر زیست.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت حزب همبستگی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران و صاحب نغمه ملکوتی ربنا که بی تردید از اسطوره های ماندگار سپهر فرهنگ و هنر ایران زمین می باشد در ناب ترین لحظاتی که عرش و فرش را سراسر نوای یا حسین(ع) عطرآگین کرده بود به جوار رحمت الهی شتافت تا همه ایران دوستان را در فراق خود به سوگ بنشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همانگونه که به درستی می پنداشت، فرزند ایران بود که با مهر آمد، تمام عمر با مردمش با مهر زیست و تقدیر پروردگار مهرآفرین چنان نیکو رقم خورد تا در مهر به دیدار معبود شتابد و آمدن و رفتنش نیز همچون لحظه لحظه زندگی هنرمندانه اش، به زیبایی بر بوم فرهنگ این سرزمین کهن نقشی جاودانه یابد. 

حزب همبستگی ایران اسلامی این ضایعه دردناک را به همه مردم ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و به روح استاد محمدرضا شجریان که رحمت خدا بر او باد درود می فرستد و از پروردگار زیبایی آفرین، برای آن سعید فقید غفران الهی و آرامش ابدی مسئلت می نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا شجریان حزب همبستگی ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با اعضای هیأت علمی حج ۱۴۰۳ در سخنانی بر لزوم شکل گرفتن افکار مفید و تأثیرگذار در اذهان مدیران و مسؤولان کشورهای اسلامی در راستای تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی تاکید کرد.

سرپرست حجاج ایرانی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارگزاران حج اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حضرت ابراهیم (ع) یک الگو و عمده اقدامات آن حضرت فطری است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ایشان نخستین کسی بود که با مناظره و احتجاج، استدلال کرده و این استدلال‌ها حتی برای امروزی‌ها نیز غریب است. شیوه ایشان بسیار بدیع و نو بود چون مردم را از ناحیه عاطفی، تعقلی و اقناعی تحت تأثیر قرار می‌داد.

وی ادامه داد: آن حضرت سپس وجدان‌ها را بیدار کرد و حتی در راه خدا نخستین کسی بود که با شمشیر هم مبارزه کرد و جناب لوط را نجات داد.

وی با بیان اینکه در مناسک به یاد حضرت ابراهیم (ع) و امامت ایشان نماز طواف می‌خوانیم، در موضوع برائت خطاب به حاضران گفت: همه مراکز فرهنگی اسلامی و غیر اسلامی در راستای تنفر از کودک کشی اشغالگران برنامه‌هایی دارند.

وی افزود: در آمریکا دانشجویان در راستای حمایت از مردم بی دفاع غزه و فلسطین قیام کرده‌اند و پلیس هم رفتار نادرستی با دانشجویان و اساتید دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه چنین اقداماتی موجب بیداری وجدان مردم جهان خواهد شد، افزود: در برخی از کشورهای اسلامی آن طور که انتظار می‌رفت به این موضوع واکنشی نشان داده نشد، هر چند علی رغم حمایت‌هایی هم که از رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌شود اراده خداوند چیز دیگری ا ست.

بر پایه این گزارش، در بخشی از این نشست آیت الله جواد مروی، عضو جامعه مدرسین و استاد خارج فقه حوزه علمیه قم سخنانی را در ارتباط با برگزاری باشکوه حج ابراهیمی بیان کرد.

کد خبر 6100770

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی
  • حمام مینیمال: زیبایی در اوج سادگی (عکس)
  • کمک فناوری به ۹۰ درصد زوج‌های نابارور
  • همبستگی دانشجویان سوئیسی با غزه
  • کاری که زنان با دختر دف‌نواز کردند! فرزند مطهری : «من مخالفتی نداشتم برخی زنان گفتند نباید دف بزند» می‌گویند لاک غلیظ داشته است (فیلم)
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • خبر جنجالی درباره همایون شجریان و سحر دولتشاهی
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • فیلم| ابتکار جالب شهروندان اسپانیایی در جهت حمایت و همبستگی با فلسطین و مردم غزه