Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان اظهار داشت: با توجه به تفویض اختیار ستاد ملی کرونا به ستاد استانی، محدودیت‌های مقابله با کرونا در استان اصفهان یک هفته تمدید شد.

او تصریح کرد: برنامه آموزش در مدارس، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، خصوصی، زبان‌سرا‌ها و کتابخانه‌ها از نوزدهم مهرماه به مدت یک هفته دیگر به صورت غیرحضوری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غلامی افزود: همچنین مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی، سینماها، موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بازار‌های محلی، گیم‌نت‌ها، جمعه بازارها، شنبه بازار‌ها و دوشنبه بازارها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها از نوزدهم مهر به مدت یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود.

او گفت: مراسم نمازجمعه نیز در تمام شهرستان‌های استان برگزار نخواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان تصریح کرد: به‌منظور کاهش حجم مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی، قانون زوج و فرد خودرو‌ها نیز تا پایان آبان ماه سال جاری در شهر اصفهان اعمال نخواهد شد.

او اضافه کرد: رستوران‌ها با چیدمان ۵۰ درصد ظرفیت خود و فست‌فودی‌ها فقط به صورت بیرون‌بَر سرویس‌دهی خواهند کرد.

غلامی درباره دورکاری کارمندان نیز گفت: اولویت استفاده از دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است و درباره سایر کارمندان نیز با نظر مدیران دستگاه‌ها و مشروط به ارائه مطلوب خدمات به ارباب رجوع، این کار قابل اجراست.

او خاطرنشان کرد: هر روز از ساعت ۱۷ روشنایی پارک‌ها به ۶۰ درصد کاهش می‌یابد که پیش از این ۴۰ درصد بود و در مراکز و پارک‌های حاشیه رودخانه نیز محدویت تردد و توقف اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان با درخواست از شهروندان برای خودداری از اتراق در پارک‌ها بیان کرد: شهرداری‌های سراسر استان به ویژه شهر‌های دارای بوستان حاشیه رودخانه با کمک نیرو‌های پارکبان و همکاری نیروی انتظامی از توقف افراد در پارک‌ها جلوگیری خواهند کرد.

او گفت: فروش بلیت برای رفتن به سمت مرز‌ها تا پایان ماه صفر توسط حمل و نقل جاده‌ای ممنوع است و حرکت تمام اتوبوس‌های بین‌شهری از پایانه اصفهان بدون داشتن بسته‌های بهداشتی برای هر مسافر، ممنوع خواهد بود.

غلامی اظهار داشت: فروشگاه‌ها، بازار‌ها و پاساژ‌ها بیشترین حجم تردد را دارند که قرار است بیشتر مورد بررسی قرار گیرند که با توجه به تفویض اختیار به استان‌ها، درباره آن نیز تصمیم‌گیری شود.

او اظهار امیدواری کرد تمدید یک هفته دیگر محدودیت‌های کرونا در استان اقدام موثری باشد که بازخورد آن به زودی پدیدار شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی ستاد استانی پارک ها یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، این سازمان نسبت به رفع مشکل درختان خطر آفرین اقدام کرده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سقوط درختان خشک در شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر برای پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی در روزهای تعطیل اقدام به ایمن‌سازی خیابان‌ها، حذف و اصلاح درختان خطرآفرین کرده است.

وی افزود: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به رفع مشکل درختان خطر آفرین اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسالت سازمان پارک‌ها نگهداری از میراث چندین ساله اصفهان است.

حق‌شناس با اشاره به درختان با تاج سنگین بیان کرد: مسئولان تلاش کردند در صورت سلامت درخت برای حفظ آن، تنها شاخه یا دستک‌های خطر آفرین و مزاحم را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درختان خشک با سقوط احتمالی روبه‌رو هستند و باید قبل از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو نسبت به رفع خطر آن‌ها اقدام شود؛ درختان مسن نیز که به سن بهره‌برداری رسیده‌اند، در سطح شهر شناسایی شده‌اند و با تأیید کمیسیون حفظ و گسترش، در حال ایمن‌سازی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی درختان به دلیل خلوت بودن شهر در روزهای تعطیل انجام شده‌است تا به آسانی از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو جلوگیری شود.

کد خبر 750971

دیگر خبرها

  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟