Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، ۲ راکت نظامی پنجشنبه شب بر اثر آتش‌باری بین نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان به اراضی زراعی شهرستان اصلاندوز مغان اصابت کرد.

سید عباس مینایی فرماندار اصلاندوز مغان با تایید برخورد این ۲ راکت گفت: خوشبختانه اصابت این سلاح‌های نظامی خارج از محدوده مسکونی بوده و تلفاتی در بر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با اینکه فاصله شهرستان اصلاندوز از محل درگیری‌ها نسبتا زیاد است اما شلیک سلاح‌های دوربرد در منطقه موجب می‌شود تا تعدادی از آنها به مناطقی از این شهرستان برخورد کند.

وی اضافه کرد: به طرفین درگیری از سوی مقام‌های بلندپایه کشورمان تذکر داده شده و امیدواریم شاهد بروز اتفاقات مشابه در آینده نباشیم.

مینایی همچنین از شهروندان اصلاندوز خواست تا از مراجعه و تجمع در محل اصابت این راکت‌ها خودداری کنند.

پیشتر نیز چندین گلوله توپ و خمپاره به مناطقی از شهرستان مرزی اصلاندوز اصابت کرده بود.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

دو طرف از چندین روز پیش با هم درگیر شده‌اند و بر اساس اعلام مقام‌های جمهوری آذربایجان این کشور توانسته است بخشی از مناطق اشغالی خود را از تصرف ارامنه آزاد سازد.

اخبار مرتبط واکنش روحانی به اصابت خمپاره های جنگ قره باغ به خاک ایران و حضور تروریست ها در نزدیکی مرزهای کشور پیشنهادات مدنی برای مناقشه قره باغ گفت و گوی مجدد لاوروف و ظریف در مورد درگیری ها در قره باغ تنها راه حل مناقشه قره باغ لاوروف: در ارتباط با تحولات قره باغ با ایران و ترکیه در تماس هستیم شدت گرفتن تبادل آتش سنگین در جنگ بر سر قره باغ جنگ قره باغ: اعزام نیروهای تازه نفس آذربایجان/ کشته شدن 28 مزدور سوری+ تصاویر

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا قره باغ جنگ قره باغ جنگ آذربایجان و ارمنستان جنگ آذربایجان با ارمنستان سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه خبرداد.

سردار جهانبخش در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیر قانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و شب گذشته با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئناً پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می کنند اگر در صحنه پلیس با آنها مواجه شود، برخورد کوبنده تری با آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي