Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@20:35:58 GMT

خبر بد برای رجب طیب اردوغان

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۴۹۷۵

خبر بد برای رجب طیب اردوغان

به گزارش خرداد، اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بانک مرکزی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد حجم ذخایر طلا و ارز این کشور تا ابتدی ماه اکتبر به ۶۵.۲ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با میزان ذخایر ارزی این کشور در ماه قبل ۷.۲ درصد افزایش یافته است.
طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، ۴۱ میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار از ذخایر ارزی این کشور به شکل اسکناس بوده که نسبت به ماه قبل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد کمتر شده است.
رکورد ذخایر طلا و ارز ترکیه درسال های اخیر مربوط به دسامبر سال ۲۰۱۳ بوده است که طی آن این کشور ۱۳۶ میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز شامل ۲۱ میلیارد دلار طلا در اختیار داشت. ماه گذشته و به دنبال بحران ارزی که منجر به سقوط ۱۴ درصدی ارزش پول ملی این کشور شد، بانک مرکزی مجبور شد بخش بزرگی از ذخایر ارزی خود را به بازار تزریق کند اما با بهبود تدریجی وضعیت، روند تقویت ذخایر ارزی مجددا آغاز شده است.
 بانک مرکزی ترکیه در نشست هفتگی خود بر خلاف انتظار اولیه بسیاری از کارشناسان اعلام کرده بود نرخ بهره را بدون تغییر در سطح ۸.۲۵ درصدی باقی نگه خواهد داشت. اغلب کارشناسان انتظار داشتند این نرخ بین ۰.۲ درصد تا ۰.۵ درصد کاهش پیدا کند. 
هنوز نسبت به سال قبل ذخایر طلا و ارز ترکیه ۱۲ درصد کمتر است. با توجه به مساله کرونا، انتظار می رود رسیدن به سطح ذخایر ۱۰۰ میلیارد دلاری در سال جاری محقق نشود. از سوی دیگر خالص ذخایر طلا و ارز که از کسر کردن تعهدات کوتاه مدت،  وام های ارزی، اوراق قرضه و سپرده های ارزی از کل ذخایر به دست می آید تا پایان ماه سپتامبر به ۲۶.۳ میلیارد دلار رسیده است. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، این کشور حدود ۳۴ میلیارد دلار تعهد ارزی کوتاه مدت دارد که نسبت به ماه قبل ۱۹.۸ درصد افزایش نشان می دهد. برچسب ها: اردوغان ، ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: اردوغان ترکیه بانک مرکزی ترکیه ذخایر طلا و ارز میلیارد دلار ذخایر ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • تورم ترکیه چقدر است؟