Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، طرح «پلاک ۸» با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از خدام حرم مطهر از امشب با اقامه عزای حسینی درب منزل سردار شهید شوشتری آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت دهه پایانی سوگواری ماه صفر، نخستین روز اجرای طرح معنوی «پلاک ۸» (هر کوچه شهید، یک حسینیه) به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و با مشارکت حوزه علمیه خراسان، سپاه امام رضا(ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از مقابل منزل سردار شهید نورعلی شوشتری کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی اجرای این برنامه از شام اربعین اباعبدالله(ع) تا شب شهادت حضرت رضا(ع)، برپایی محفل عزا درب منازل شهدا شامل اجرای مداحی، هم‌خوانی و سخنرانی با حضور خادمان حرم منور رضوی پیش‌بینی شده است.

در جریان مراسم آغاز به کار این طرح، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، درباره شأن زیارت‌نامه اربعین توضیحاتی ارائه داد و گفت: ائمه اطهار(ع) بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) به کربلا رفتند و زیارت‌نامه اربعین را برای امام حسین(ع) خواندند. وی اضافه کرد: کسانی این زیارت‌نامه را قرائت کردند که شاهدان عینی کربلا بودند. یعنی حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و دیگر حضرات معصومین(ع) در قالب این زیارت می‌فرمایند: من شهادت می‌دهم که به شما ایمان دارم. من به معارف شما یقین دارم، به شریعتی که شما برای مردم آوردید. قلب ما با قلب شما دوست و آشناست. من در مسیر تبعیت شما هستم. من نصرت و یاری خودم را برای شما آماده کرده‌ام.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تبیین فرازی از زیارت اربعین بیان کرد: نوعی از یاری در زمان حضور است و یک نوع یاری در زمان غیبت. در زمان غیبت حتی کسانی که در میدان نیستند اما دلشان با یاری امام است، از یاری‌کنندگان امام معصوم محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: گروهی در زمان امام حسین(ع) حضور داشتند ولی نصرت خود را آماده امام معصوم نکردند. تعدادی هم نصرت خود را مهیای همراهی امام زمانشان کرده بودند. جان خود را برای فدا کردن در راه امام آماده کرده بودند. نماینده مشهد در مجلس تأکید کرد: کسانی مثل شهید شوشتری و هزاران شهید دیگر راه اسلام با همه وجود آماده فدا کردن جانشان بودند، نه‌تنها آمادگی زبانی. امروز هم هستند کسانی که جانشان را نه‌تنها در قالب قرائت ادعیه، واقعا کف دست گرفته‌اند و آماده ظهور امام زمان(عج) هستند. این مراسم معنوی با اجرای هم‌خوانی گروه آوای رضوی از مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و ذکر مصیبت از سوی حجت‌الاسلام پژمان‌فر و حاج امیر عارف، مدیحه‌سرای بارگاه منور رضوی، برگزار شد.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرح پلاک ۸ سردار شهید شوشتری خدام حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین، تمرکز، انگیزه: خالدآبادی آماده اولین حضور!

به گزارش "ورزش سه"، گلر جوان استقلال در تمرین امروز با تمرکز خاصی به وزنه‌زدن پرداخت و در سالن وزنه با آرامش خاصی آماده‌سازی خود برای دیدار با تراکتور را دنبال می‌کرد.

محمدرضا خالدآبادی که سابقه حضور در لیگ برتر با پیراهن هوادار را دارد و همراه تیم ملی در مسابقات بین‌المللی به میدان رفته گلر کم تجربه ای نیست و آماده شدن برای یک دیدار مهم را به خوبی بلد است، او می‌داند که این یک فرصت ویژه برای اوست و می‌تواند سرنوشت فوتبالی‌اش را تحت تاثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت این موضوع تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

در طول فصلی که گذشت استقلال در تمام مسابقات سیدحسین حسینی را درون دروازه در اختیار داشت و عملکرد خوب و نقش تاثیرگذار او به عنوان کاپیتان باعث شده بود تا فرصت به خالدآبادی نرسد اما محرومیت سیدحسین این فرصت را در اختیار خالدآبادی قرار داد تا در 6 هفته پایانی پیراهن استقلال را بر تن کند.

خالدآبادی فصل گذشته همراه با تیم هوادار در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس و در نقش جهان مقابل سپاهان به میدان رفته بود و با بازی‌های پرتماشاگر بیگانه نیست و بازی کردن تحت فشار و جو ورزشگاه‌های پرهوادار را بلد است.

او در دیدار با تراکتور گلر اصلی استقلالی‌ها خواهد بود و جواد نکونام امیدوار است تا این گلر جوان عملکردی مشابه سیدحسین حسینی را داشته باشد و بتواند کلین‌شیت دیگری را به نام خود ثبت کند.

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • تمرین، تمرکز، انگیزه: خالدآبادی آماده اولین حضور!
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مدافع موردعلاقه نکونام آماده حضور مقابل آبی پوشان
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • مدافع موردعلاقه نکونام آماده حضور مقابل آبی‌پوشان!
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد