Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود، بر اهمیت هرچه سریعتر برقراری ثبات در اوضاع قره باغ کوهستانی و از سرگیری روند مذاکرات برای حل اختلافات تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری اینترفکس نقل کرده است که دفتر مطبوعاتی دولت روسیه اعلام کرد که "میخائیل میشوستین" نخست وزیر این کشور روز پنجشنبه با "علی اسدوف" همتای آذربایجانی خود گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، در جریان این مکالمه تلفنی، نخست وزیران دو کشور در خصوص موضوعات مشترک تجاری، اقتصادی و انسان دوستانه بین روسیه و آذربایجان بحث و تبادل نظر کرده و روند اجرای پروژه‌های بزرگ مشترک در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

میشوستین بر اهمیت هرچه سریعتر برقرار شدن ثبات در وضعیت درگیری‌های نظامی در قره باغ کوهستانی و از سرگیری روند مذاکرات برای حل مشکلات، تأکید کرد. طرفین بر لزوم اطمینان از صلح و امنیت در منطقه  قفقاز شمالی تأکید کردند.

علاوه بر این، میخائیل میشوستین امروز، جمعه برای شرکت در نشست شورای بین دولتی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا به ایروان سفر می‌کند. توجه اصلی این نشست به روی وضعیت بهداشتی و اپیدمیک و اجرای یک برنامه جامع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشورهای این اتحادیه خواهد بود.

منبع: تسنیم

کد خبر 448817

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روسیه جمهوری آذربایجان درگیری های ارمنستان و آذربایجان قره باغ کوهستانی میخائیل میشوستین علی اسدوف روسیه منطقه قفقاز شمالی اتحادیه اقتصادی اورآسیا 99 شیوع ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

اوکراین به دلیل فشارهای روسیه به سرعت در حال ساخت و تولید انواع مختلفی از پهپادهاست. در هفته‌های اخیر، کی‌یف همچنین حملاتش را علیه مناطقی از روسیه تشدید کرده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بلگورود و کرسک رصد کرده است.

در این میان، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد اوکراین پایگاه‌های نظامی روسیه را در کریمه با موشک‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، هدف قرار داده است. همچنین سیستم‌های دفاع هوایی روسیه شش موشک دوربرد ATACMS را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کرده‌اند.

لتونی نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تهیه می‌کند که شامل تسلیحات ضد هواپیما و پهپادهاست.

نخست وزیر لتونی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما باید به خاطر امنیت اروپا و اوکراین و همچنین نظم جهانی مطمئن شویم که کی‌یف در این جنگ پیروز می‌شود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا