Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کارگروه‌هایی ویژه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس با هدف حل و فصل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تشکیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خلیل بهروزی‌فر صبح امروز در حاشیه یک بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف مجلس یازدهم اجرا و عملیاتی‌کردن سیاست‌های اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب است اظهار داشت: کارگروه‌هایی ویژه در مجلس با هدف حل و فصل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم قدم برداشتن در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مجلس یازدهم طبق فرمایش مقام معظم رهبری قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس در طول دوران انقلاب اسلامی بوده و هست و قطعاً مجلس امروز دنبال شعار نیست و به دنبال حل مشکلات مردم است.

بهروزی‌فر با بیان اینکه مجلس اقدامات خوبی را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب انجام داده است یکی از این اقدامات را استفاده و بهره‌گیری از فکر و ایده‌ جوانان تحصیلکرده، گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان خواند و گفت: مجلس قصد دارد در مسیر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال جوانان گام‌های اساسی بردارد.

برگزاری مرحله سوم از فاز دوم رزمایش مواسات در گیلان؛ 240 هزار بسته معیشتی تاکنون بین نیازمندان توزیع شدوضعیت نامناسب گیلان در اقتصاد و اشتغال؛ قوانین دست و پاگیر مانع سرمایه‌گذاری در استان استسهم گیلان در تولید ناخالص داخلی پایین‌تر از متوسط کشوری است

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم به دنبال تغییر ساختاری خود است آنچه را که در گذشته ریل‌گذاری شده را پاسخگوی نیازهای مردم در شرایط کنونی ندانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم آن روحیه انقلابی و جهادی که در مجلس یازدهم وجود دارد را برای حل مشکلات اساسی مردم بکار بگیریم.

وی از تشکیل کارگروه‌هایی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و استفاده از کارشناسان خبره در این زمینه با هدف حل و فصل مشکلات اقتصادی و معیشتی خبر داد و ابراز داشت: هر کمیسیونی به فراخور نوع کار و رسالت خود از این کارگروه‌ها بهره می‌گیرد تا سیاست‌های اقتصادی مورد تأکید بیانیه گام دوم انقلاب در کشور عملیاتی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس سخنان اخیر سخنگوی این کمیسیون و پیشنهاد ثبت و ساماندهی طرح استخدام کارکنان دولت برای جلوگیری از استخدام‌های غیرقانونی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در قالب پیمانی و رسمی را متذکر شد و گفت: امروزه ما با انواع عضویت‌ها در دستگاه‌های اجرایی مواجهیم و قوانین آن‌چنان که باید اجرایی نمی‌شود.

بهروزی‌فر روند اجرای پروژه‌ها به ویژه طرح‌های ملی در شهرستان‌های فومن و شفت را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شهرستان شفت در لیست 31 شهرستان کمتر توسعه‌یافته و محروم کشور قرار دارد افزود: در بخش زیرساخت‌ها و خدماتی که باید داده می‌شد‌ مناطق بسیار زیادی از شهرستان شفت در محرومیت به سر می‌برند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تأکید براینکه پس از رایزنی‌های متعدد اعتبارات خوبی در بخش ملی و استانی برای تکمیل طرح‌های عمرانی این دو شهرستان اختصاص داده شد خاطرنشان کرد: برای دو شهرستان فومن و شفت حدوداً مبلغی حدود 200 میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده می‌شود.

وی اجرای پروژه راهسازی چهار خطه ملاسرا - شفت - زنجان و اینکه این پروژه به جای 18 ماهی که باید تکمیل می‌شد چیزی حدود 6 سال طول کشیده است اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه 25 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص دادند از طرفی برای شهرستان شفت جلسه ویژه‌ای با معاون رئیس‌ جمهور و استاندار گیلان برگزار شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تخصیص اعتباری معادل 124 میلیارد تومان برای شهرستان فومن و به همین مقدار برای شفت خبر داد و با انتقاد از طولانی شدن ساخت پل ورودی فومن عنوان کرد: با تعلل و سهم‌انگاری که از ناحیه پیمانکاران مربوطه ایجاد شده این پروژه تاکنون به اتمام نرسیده و حدود 16 سال طول کشیده است.

بهروزی‌فر از رایزنی‌های خود با وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل پروژه پل ورودی فومن قرار داد و با بیان اینکه تکلیف این پروژه باید هر چه زودتر مشخص شده و کار ساخت آن به اتمام برسد تصریح کرد:‌ قرار شده دو طرح را اداره کل راه و شهرسازی گیلان پس از مشورت با وزارتخانه مربوطه ارائه دهد که تاکنون انجام نشده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس جاده فومن به سراوان را به عنوان  یکی از پر ترددترین و پرحادثه‌ترین جاده‌های استان گیلان و اهمیت آن در بخش ترانزیت مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: برای حل مشکلات این محور مواصلاتی هم جلساتی با وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم و تصمیماتی هم برای رفع مشکلات این جاده اتخاذ شده است.

وی تقویت شبکه برق و نصب کابل‌های خودنگهدار در راستای پایدار کردن بیشتر شبکه را از دیگر اقداماتی که در دو شهرستان فومن و شفت باید اجرایی شود اعلام کرد و بیان داشت: در بخش آب آشامیدنی روستاها ما مشکلات فراوانی داشتیم به ویژه در تابستان‌ که امیدواریم با راه‌اندازی مخزن ماسوله رودخان بخشی از مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/614/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مشکلات اقتصادی و معیشتی بیانیه گام دوم انقلاب مجلس یازدهم کارگروه ها فومن و شفت بهروزی فر حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۲۰) که از سوی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه ۱۴۰۳ الحاق شده و مربوط به مطالعه برای طرح‌ها پروژه‌های استان‌های مختلف است، به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان همچنین جدول شماره (۱۶) که درباره ﺗﻌﺮﻓﻪ‌های درآمدی است را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: جدول شماره ۲۰ جایگاهی است که هر پروژه‌ای شرایط مطالعه و اجرا دارد، طبق این جدول برای عملیاتی کردن آن پروژه وارد عمل می‌شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: کمیسیون تلفیق بودجه، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای جدول شماره ۲۰ در نظر گرفته که هر پروژه‌ای نیاز مالی دارد، به اجرا برسد. به عبارتی جدول شماره ۲۰ جدول اعتماد و اطمینان نمایندگان و مسوولان است و این جدول در کمیسیون تلفیق احیا شده است.

علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: جدول شماره ۲۰ سرابی است که به نمایندگان نشان داده شده است. یعنی هر نماینده که یک پروژه‌ای به ذهنش برسد برای اینکه پاسخ آن فرد را بدهند آن پروژه را در جدول شماره ۲۰ قرار می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با توجه به تصویب برنامه هفتم و سیاست کلی که درباره این برنامه ابلاغ شده است، جدول شماره ۲۰ دیگر جایگاهی ندارد. اگر برای پروژه‌ای مقدمات فنی و مسیر مالی آن طی شده است که بودجه لازم به آن اختصاص داده شده و عملیاتی شود. اما هزاران پروژه‌ای که از گذشته مانده است به دلیل همین جدول شماره ۲۰ بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: باید ارقام در بودجه کاملا مشخص شود که چه میزان و چه عددی برای کدام پروژه اختصاص داده می‌شود و جدول شماره ۲۰ با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در موافقت با جدول شماره ۲۰ بودجه گفت: جدول شماره ۲۰ سبب خواهد شد خط ترانزیت شرق به غرب و نزدیک شدن ترانزیت کشور به اروپا فراهم شود.

مهدی نیازی به عنوان نماینده دولت در مخالفت با جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه که توسط کمیسیون به آن اضافه شده است، گفت: این جدول به پروژه‌هایی که به دلیل کمبود منابع مجال رسیدگی نداشتند و حتی مطالعات برای آن صورت نگرفته، ضرورت ندارد و فقط یک فهرستی است که انتظارات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یک طرح به دلیل محدویت منابع سال‌ها در جدول شماره ۲۰ می‌ماند در حالی که امسال طرح‌های تملک دارایی سرمایه ۶.۷ درصد رشد دارد و در شرایط تورمی چند سال اخیر، اعتبارات عمرانی به شدت کاهش یافته است.

نیازی خاطرنشان کرد: ایجاد یک فهرست از طرح‌ها و پروژه‌هایی که اعتبارات عمرانی ندارد و باید به تازگی در فهرست مطالعه قرار گیرد، فقط ایجاد انتظار، عدم پاسخ گویی و کاهش اعتماد مردم را فراهم خواهد کرد و دولت با این جدول مخالف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد