Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدالله النفیسی» استاد علوم سیاسی دانشگاه کویت و نماینده سابق در پارلمان این کشور از شروط آمریکا برای سودان خبر داد.

النفیسی در صفحه شخصی خود در توئتیر نوشت: «هیأت سودانی که با آمریکاییها درباره به عادی‌سازی روابط با اسرائیل مذاکره می‌کردند با 47 شرط آمریکاییها غافلگیر شدند».

وی تصریح کرد که این 47 شرط برای عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی که می‌تواند به اسکان میلیونها آواره فلسطینی در سودان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد کویتی همچنین تأکید کرد که آمریکاییها شرط گذاشته‌اند که برای حصول توافق عادی‌سازی روابط، باید آمریکا کنترل آبهای منطقه سودان (دریای سرخ) را نیز در دست داشته باشند.

مقام‌های آمریکا هفته گذشته گفت‌وگوهایی را مقام‌های سودان درباره عادی‌سازی روابط این کشور آفریقایی با رژیم صهیونیستی برگزار کردند، ولی این گفت‌وگوها متوقف شده‌اند.

منابع مطلع می‌گویند که مذاکره‌کنندگان سودان در این گفت‌وگوها ابراز نگرانی کرده‌اند عجله در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بدون منافع اقتصادی گسترده می‌تواند به قطع حمایت مردمی از دولت انتقالی این کشور منجر شود. 

سودان از بیش از یک سال پیش در تلاش است از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا برای کشورهایی که اصطلاحاً «حامیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شوند خارج شود. قرار گرفتن در این فهرست از سه دهه پیش موجب قطع ارتباط نظام مالی سودان با بانک‌های جهانی شده است. 

در گفت‌وگوهایی که هفته گذشته در ابوظبی میان مذاکره‌کنندگان آمریکا و سودان برگزار شد طرف آمریکایی یکی از شرایط خروج از فهرست سیاه مذکور را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد. 

مقام‌های مطلع گفته‌اند مذاکره‌کنندگان آمریکا و امارات در مذاکرات هفته گذشته پیشنهاد کمتر از ۱ میلیارد دلار در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را مطرح کردند. وعده‌ سرمایه‌گذاری که به صورت غیرنقدی در اقتصاد سودان دیگر مشوق پیشنهادی به سودان بوده است.   

کاهش نفوذ سودان در جهان عرب موجب شده عادی‌سازی روابط با این کشور از ارزش کمتری برای دولت «دونالد ترامپ» که در کوران سخت رقابت‌های انتخاباتی قرار دارد برخوردار است.  

تلاش‌های آمریکا در این راستا در حالی انجام می‌شوند که مجمع فقه اسلامی سودان هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی حرام اعلام کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سودان اسرائیل رژیم صهیونیستی سودان کویت آمریکا اسرائیل عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

سندرز ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

سندرز بار‌ها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!