Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: تا کنون ۸۰ درصد ارز مورد نیاز کد تخصیص دریافت کرده است که البته تا یک ماه فرصت تامین این ارز فراهم است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت؛ محمدرضا کلامی با اشاره به تامین ارز از سوی بانک مرکزی اظهار کرد:هشت میلیارد دلار از این رقم از سوی بانک مرکزی تامین می‌شود و یک میلیارد دلار نیز از محل تامین ریال و مابه التفاوت نرخ ارز اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه ۵ قلم اصلی کالا در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند ادامه داد: ارز مورد نیاز برای روغن خام و چهار قلم نهاده دامی برابر با ۶.۴ میلیارد دلار است و میزان ارز تخصیصی برای دارو نیز برابر با ۲.۵ میلیارد دلار است. بیشتر بخوانید: واکنش رییس کل بانک مرکزی به تحریم ثانویه بانک‌های ایرانی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت سهم ارز تعیین شده برای کتاب‌های دانش اموزی را نیز برابر با ۳۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سهم برخی نهاده‌ها پایه کشاورزی نیز ۷۰ میلیون دلار است.

کلامی توضیح داد: برای ۵ قلم کالای مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی باید تا کنون چهار میلیارد و چهارصد میلیون دلار پرداخت می‌شد که طبق اهرین آمار میزان تخصیص ارز ۳.۵ میلیارد دلار و میزان تامین ارز ۳ میلیارد دلار است. به کفته وی ۶۰ درصد از ارز تعیین شده در برنامه تا کنون کد تامین را دریافت کرده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه روند پرنوسان تامین ارز گاهی برنامه را دچار خلل می‌کند، گفت: البته با تلاش مستمر بانک مرکزی تا کنون ۸۰ درصد ارز مورد نیاز کد تخصیص دریافت کرده است که البته تا یک ماه فرصت تامین این ارز فراهم است.

کلامی با اشاره به اینکه نظارت بر اقلام مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی در اولویت برنامه‌هاست، گفت: در حال حاضر اقلامی نظیر روغن در شبکه‌های توزیع با قیمت مصوب وجود دارد. به گفته وی مقادیر موجودی روغن در سقف اعداد مصوب موجود است و موجودی مناسبی را در این حوزه دارا هستیم و هیچ مشکلی از این بابت نیست.

به گفته وی؛ ارز ۴۲۰۰ تومانی در سفره مردم نمود دارد.

کلامی در حوزه چهار نهاده‌ها کشاورزی وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: با مسئولیتی که وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع نهاده‌ها داراست انشاله با شفاف سازی عزیزان در وزارت جهاد کشاورزی این موضوع قابل اطلاع رسانی است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت ارز ۴۲۰۰ تومانی میلیارد دلار بانک مرکزی مورد نیاز تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان" همزمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی مدیران این شرکت با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های ممکن به منظور بهبود روند خدمت رسانی در حوزه برق در پایتخت به کار گرفته شده است از سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌ای با هدف توسعه و بهبود هرچه بیشتر وضعیت شبکه توزیع برق پایتخت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های بهره برداری و ضرایب امنیت و پایداری شبکه برق شهر تهران به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

ناظریان با اشاره به اینکه با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان برق پایتخت و همکاری مردم تهران، طی دو سال گذشته، علیرغم برخی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش مصرف انرژی، شاهد هیچ گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان تهرانی نبوده‌ایم خاطرنشان کرد: در راستای اطمینان از پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۳ و حفظ آرامش و آسایش هموطنان تهرانی، همسو با برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، این شرکت با همکاری کارشناسان و متخصصان، اقدام به تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با تمرکز بر بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و توزیع انرژی کرده و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و تداوم همکاری تهرانی‌ها در تابستان پیش رو نیز شاهد هیچ گونه اختلالی در تأمین برق مصرفی مردم شریف پایتخت نباشیم.

کد خبر 6090672 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران