Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@18:05:52 GMT

سعد حریری: نامزد پست نخست‌وزیری لبنان می‌شوم

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۶۰۶۲

سعد حریری: نامزد پست نخست‌وزیری لبنان می‌شوم

به گزارش ایسنا، سعد حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان به شبکه ام تی وی گفت: من نامزد پست نخست‌وزیری هستم و هرگز در را به روی تنها امید لبنانی‌ها برای توقف فروپاشی اقتصاد نمی‌بندم.

لبنان مدت‌هاست که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و همچنان با پیامدهای انفجار بندر بیروت مواجه است.

قرار است میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان پنجشنبه آتی مذاکرات پارلمانی را برای تعیین نخست‌وزیر جدید برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریری گفت: اگر تمام تیم‌های سیاسی همچنان با برنامه‌ای که با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بررسی شده، موافق باشند، من آماده برقراری تماس‌های سیاسی با این تیم‌ها ظرف این هفته هستم.

دولت حریری به دلیل اعتراضات مردمی علیه فساد استعفا کرد. دولت حسان دیاب نیز بعد از انفجار بندر بیروت مجبور به استعفا شد. بعد از آن نیز مصطفی ادیب، نخست‌وزیر مکلف به دلیل اختلافات میان احزاب درباره تشکیل دولت انصراف داد.

حریری گفت: ماکرون از گروه‌های سیاسی خواسته اختلافاتشان را به مدت شش ماه برای توقف فروپاشی اقتصاد کنار بگذارند. اگر احزاب سیاسی واقعا خواهان توقف فروپاشی و بازسازی بیروت هستند باید در جهت طرح فرانسه حرکت کنند.

حریری گفت: طرح فرانسه درباره لبنان همچنان پابرجاست. مشکل درحال حاضر مواضع تند و افراطی همگان است.

وی درباره وقوع جنگ داخلی در زمانی که کشور با بدترین بحران مالی مواجه است، هشدار داد و گفت که وی نامزد پست نخست‌وزیری است و پست وزارت دارایی حق شیعیان است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان

به گزارش ورزش‌سه، مرحوم محمود حریری چهره نامدار و تاثیرگذار فوتبال رفسنجان بنیانگذار باشگاه سپاهان اصفهان بوده که نقطه پيوند تاريخى فوتبال دو شهر رفسنجان و اصفهان به شمار مى‌رود و در یکی از آرامگاههای قدیمی شهر رفسنجان مدفون است.

محرم نويدكيا كاپيتان و سرمربى سابق سپاهان كه هدايت مس رفسنجان را بر عهده دارد حالا به نوعی نماد مشترك فوتبال رفسنجان و اصفهان به شمار مى‌رود.

ویدئو: 331447

سرمربی مس پس از دیدار با اعضای خانواده مرحوم حریری در رفسنجان گفت:«ما سپاهانی‌ها خودمان را مدیون آقای حریری می‌دانیم و چیزهای زیادی در خصوص ایشان شنیده‌ایم. این شخصیت بزرگ فوتبال رفسنجان تاثیر قابل توجهی در فوتبال اصفهان داشته و به نوعی پدر معنوی باشگاه سپاهان محسوب می‌شود. ایشان نقطه اشتراک فوتبال در دو شهر رفسنجان و اصفهان هستند که باشگاه سپاهان را تاسیس کردند و زحمات زیادی برای فوتبال شهر رفسنجان کشیدند. بسیار خوشحالم که امروز در این شهر و در کنار مزار چنین شخصیتی حضور دارم.»

دیگر خبرها

  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد