Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:02:57 GMT

کلنگ ساخت مرکز تکثیر میگو در کنارک به زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۶۸۷۹

کلنگ ساخت مرکز تکثیر میگو در کنارک به زمین زده شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان کلنگ ساخت مرکز تکثیر تولید بچه میگو یا پست لارو با سرمایه گذاری ۲۰ ملیاردتومانی بخش خصوصی با حضور سردار قاسمی مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان در مجتمع کشت و صنعت گوردیم کنارک به زمین زده شد.

فرماندار کنارک افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۷هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شده که نقش مهمی در اشتغال مجتمع کشت و صنعت مکران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدالدین یوسفی افزود: مجتمع کشت و صنعت مکران به عنوان طرح پیشران توسعه سواحل مکران و یک طرح بزرگ مقیاس در کشور است.

وی با اشاره به اینکه چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند، خاطرنشان کرد: ساخت باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در گوردیم کنارک و اشتغالزایی هزاران نفر موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

فرماندار کنارک گفت: چابهار وکنارک به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مکران (گوردیم کنارک) نیز اظهار داشت: مجتمع کشت و صنعت مکران در پنج بخش طراحی شده که اولین بخش آن تولید آب شیرین از دریاست وکارخانه نمک‌زدایی از آب دریا در ۲ فاز ۵۰ هزار متر مکعبی احداث خواهد شد.

‌حسین صفایی گفت: بخش دوم باغ تولید میوه‌های گرمسیری است که ۸۰ درصد این باغ به تولید محصول موز و بقیه به تولید میوه از قبیل انبه، چیکو، پاپایا و گیاه صنعتی مورینگا اختصاص خواهد یافت که با ۵۰ هزار مترمکعب آب شیرین تغذیه خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش سوم طرح تولید محصولات گلخانه‌ای در سطح ۱۰۰هکتار است که در این واحد، گلخانه تحقیقاتی و پژوهشی نیز احداث خواهد شد.

مدیرعامل کشت و صنعت مکران با اشاره به اینکه بخش چهارم مجتمع پرورش میگو در سطح ۷۰۰ هکتار است که با فعالیت پنج پیمانکار عملیات خاکی و ابنیه فنی آن در حال اجراست، خاطرنشان کرد: بخش پنجم این طرح بزرگ شامل پرورش ماهی در قفس در دریاست که در ۲سایت سه هزار تنی و چهار هزار تنی پیش بینی شده و توسط شرکت های نروژی در حال اجراست و یکهزار تن آن با انعقاد قرارداد در مرحله اول تحویل خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه باغ تولید محصولات گرمسیری با قراردادی با شرکت اینکاتای اسپانیا در حال اجراست و مجتمع پرورش میگو نیز شامل مرکز تکثیر و مرکز پرورش و مرکز عمل آوری خواهد بود.
صفایی ادامه داد: این پروژه بزرگ با فعالیت هفت پیمانکار بزرگ در حال اجراست که تامین نیروی فنی و نیروی مهندسی و تامین قطعات را از جمله مشکلات این طرح عنوان کرد.

وی گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع در منطقه ساحلی گوردیم کنارک اشتغالزایی غیرمستقیم ۱۵ هزار نفر و اشتغال مستقیم چهار هزار نفر را در پی خواهد داشت و نقشی مهم در تولید و رفع مشکلات بیکاری ایفا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنارک سيستان و بلوچستان کشت و صنعت مکران مجتمع کشت و صنعت حال اجراست گوردیم کنارک خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان

زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری امروز در بازدید تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان از پرورژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان از تامین زمین برای احداث بیش از 90 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل با الحاق زمین به محدوده شهرها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاههای اجرایی به چرخه ساخت و ساز مسکن توانست گام های ارزشمندی  را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.

وی از ساخت بیش از 18 هزار واحد شهری و روستایی دز محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از 23 هزار نفر خبر داد و گفت: در این استان علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از 14 هزار واحد ویلایی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهرهای این استان بجز زاهدان و چابهار واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به‌ صورت ویلایی ساخته می‌شود.

اکبری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای توسعه، شکوفایی و تحولات اقتصادی این حوزه بسیار حایز اهمیت است، گفت: تاکنون بیش از 2100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن گفت: به منظور تسریع در اجرای این طرح مهم ملی در استان ساخت 9 پروژه روبنایی و 23 پروژه آماده سازی در سایت های نهضت ملی مسکن شامل چهار واحد آموزشی، 2 کلانتری، 2 مسجد و یک مرکز درمانی در حال انجام است و آماده سازی بیش از هزار و 200 هکتار زمین جهت اجرای طرح عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مجموع همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده است.

اکبری از عزم جدی مسئولان سیستان و بلوچستان برای ساخت طرح‌های نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن خبر داد و تاکید کرد: تمامی تلاش در استان برای افزایش اشتغالزایی، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت نقش مستقیم ایفا می‌کند در این استان تلاش شده با استفاده از توان نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولیدی با کیفیت گام های موثری در این زمینه برداشته شود که نتایج ارزشمند آن در پیشتازی استان در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به شهروندان گرامی مشهود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد