Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین عالم برزخ و روابط انسان‌ها پس از مرگ، روابط اموات با یکدیگر و با عالم دنیا پرداخت.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: زندگی پس از مرگ فردی است نظام اجتماعی ندارند اسباب ظاهری در آخرت وجود ندارد بلکه با اعمال و توشه ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برزخ فقط مهمان خود،  صفات عقاید و اعمال خود هستیم، اضافه کرد:مراقب باشیم در زندگی گذرای دنیوی مرتکب اعمال خلاف تقوا نشویم.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: این روزها در جامعه جریان تحریف به شدت فعال است در فضای مسموم مجازی تحریف درونی و بیرونی را شروع و یک خط سنگین ایجاد کردند که واقعیت موجود در کشور را بیان نکنند بلکه دست بر ضعف و مشکلات گذاشته و متعدد بیان می‌کنند.

وحدانی‌فر افزود: مشکلات اقتصادی در صدر دغدغه مردم است و مسئله پنهانی نیست رفع مشکل راه حل مخصوص دارد.

امام جمعه دهدشت با اشاره اینکه رهبری در جلسات مشکلات و راه حل‌ها را مطرح می‌کنند،گفت: وقتی برای رفع مشکلات چاره اندیشی نمی‌شود فضای جریان تحریف در کنار تحریم فعال و فشار روحی و روانی بر مردم وارد می‌شود.

وحدانی‌فر به برخی از معضلات موجود در کشور اشاره کرد و افزود:
بیکاری راه حل دارد؛ کلید اصلی اشتغال و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید است.تقویت تولید داخلی بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی، بروکراسی اداری خسته کننده و کاغذبازی‌ها را از عوامل دوری از تولید برشمرد و در خصوص رفع گرانی و مشکلات معیشتی گفت: تامین اساسی کالا راه حل است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: کالا وجود دارد اما در گمرک خاک می‌خورد جنس وارد بازار نمی شود و همین باعث گرانی کمرشکن می‌شود.

وی کمبود سرمایه در کشور را از دیگر معضلات دانست و درباره راهکار رفع این معضل گقت:طرحهای نیمه کاره تکمیل و در اعطای مجوزها تسهیل شود.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه واردات کالای لوکس از دیگر موانع است،  افزود: چرا ماشین چند میلیاردی وارد کشوری شود که مردم توان خرید پراید ندارند؟ منافع چه کسانی در واردات بی رویه کالای لوکس وجود دارد.

*جنگ امروز جنگ اراده‌هاست

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست، گفت: به جوانان اعتماد شود جوانی که هشت سال دفاع مقدس و جوانی که انرژی هسته‌ای را در اوج می‌برد توان و خلاقیت دارد ذهن فعال دارد می‌تواند کار کند.

وحدانی‌فر از انتخابات آمریکا به سیرک انتخاباتی یاد کرد و افزود: اولین مناظره دو نامزد انتخابات نماد آشفتگی و التهاب، کرسی درس بداخلاقی و نمایانگر باطن زشت تمدن غرب بود،دستکش مخملین را از دست نامزدها کنار زد و چهره زشت امریکایی را به جهان نشان داد.

*رو شدن واژه نام آشنای تقلب در انتخابات امریکا

خطیب نماز جمعه دهدشت اضافه کرد: واژه نام آشنای تقلب و دعوت از هواداران به شورش را در ذهن ما تداعی کرد. درس‌هایی باید از این مناظره گرفت نمود عینی مردم سالاری غربی را نشان داد این همان امریکایی بود که برخی بزک کردند و مهد تمدن، اخلاق ازادی و دموکراسی می دانند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: نتیجه انتخابات امریکا هر چه باشد یک نکته قطعی دارد و این که سردمداران مدعی اخلاق که به خاطر منافع شخصی و حزبی در حق کشور و مردم خود جفاکار و بی رحم‌اند در مواجهه با مردم بقیه کشورها چه خواهند کرد.

امریکا محکوم به افول است

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امریکا رو به افول است، ادامه داد: اینها در طول تاریخ وضعیتی بوجود آوردند که همین است محکوم‌اند به اینکه افول کنند زایل شوند و از صحنه جهانی حذف شوند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنان می گوییم امریکا دیگر در دنیا ابرقدرت نیست و شعار مرگ بر امریکا سر خواهیم داد.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش هفته وقف را از مناسبت‌های پیش‌رو برشمرد و گفت: این سنت و صدقه جاریه در استان ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه هفته وقف انتخابات امریکا برزخ فارس امام جمعه دهدشت امام جمعه دهدشت راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند، گفت: امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های امام، رهبر معظم انقلاب هستند.

به گزارش جماران، صبح دیروز در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» با تقدیر از عباس سلیمی نمین به خاطر تألیف این کتاب، گفت: امروز با توجه به گسترش فضای رسانه‌ای و مجازی و به تبع آن، خبررسانی و انتشار اخبار در این فضا و اثرگذاری آن بر روی افکار عمومی، حقایق وقایع در بعضی از اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود و در واقع قلب حقیقت پیش می‌آید و بالتبع آن تحریف در یک واقعه رخ می‌دهد.

نوه امام خمینی (س)، با اشاره به برنامه‌ریزی معاندین انقلاب برای تحریف اندیشه‌های حضرت امام، تأکید کرد: امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف شده و به جامعه عرضه می‌شود. نمونه‌های بسیاری را هم در شبکه‌های مجازی و هم رسانه‌های معاند شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام همچنان ناشناخته است، افزود: در واقع نسل کنونی انقلاب، به خصوص نسل نوجوان و جوان، امام را به درستی نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکرده‌اند؛ لذا وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند. در اینجا وظیفه یک مورخ جلوگیری از تحریف چنین شخصیتی است.

اشراقی با تأکید بر اینکه یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد، اظهار داشت: تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی (ص) است. رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمودند که در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشت، چون آنان نیز با برنامه و هدفمند هجمه فرهنگی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز باید برنامه داشته باشیم و یکی از مهمترین کار‌هایی که ما می‌توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انجام دهیم، «جهاد تبیین» است؛ جهاد تبیین در خصوص انقلاب، امام و دفاع مقدس.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده‌ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضا‌های مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

نوه امام خمینی (س)، یادآور شد: تاکنون چندین مستند برای تحریف انقلاب و امام توسط رسانه‌های بیگانه ساخته شده است. ما چقدر توانسته‌ایم پاسخ آنان را بدهیم؟ چقدر در جهاد تبیین موفق بوده‌ایم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهه‌افکنی بیگانگان درست کرده‌ایم؟ مراقب باشیم که دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است و ما هم باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه یک مورخ «تبیین حقایق» است، افزود: تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمند که با قلمش هنر خود را به منصه ظهور می‌رساند و قلمی که جلوی تحریف را بگیرد و در جهت تبیین حقایق به نگارش در آید، «قلم مقدس» است.

اشراقی با اشاره به آیه ۷۱ سوره آل عمران، گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب برای هجوم فرهنگی به کشور، به صورت آگاهانه و هدفمند اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند. امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند و یک مورخ انقلابی وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام به شاخص و ملاک رجوع نماید و نگاه به کلام رهبری داشته باشد.

وی یادآور شد: امام خمینی (س) ۲۵ دی ماه ۶۷ در نامه‌ای به سید حمید روحانی نوشتند و او را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، امام در این نامه می‌فرمایند «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‌دار چه کارِ عظیمی شده‌اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‌اند می‌نویسند، نه آن گونه که اتفاق افتاده است... از شما می‌خواهم هر چه می‌توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید... شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی (ص) را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند». (صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۲۳۹)

نوه امام خمینی (س)، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین داده‌اند، اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم در رسانه‌های معاند، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی، نظامی و اجتماعی بوده است را قلب‌گونه تفسیر می‌کنند. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی ایران است که از لحاظ سیاست خارجی و نظامی، کاملا استقلال داشته و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟! تبیین چنین مسأله‌ای وظیفه همگانی و به خصوص خواص است.

وی حضرت زینب (ع) را بزرگترین جهادگر تبیین تاریخ اسلام دانست.

اشراقی در پایان سخنان خود به مساله روز جهان اسلام، فلسطین پرداخته و گفت: تاریخ را مورخین نمی‌سازند؛ بلکه تاریخ‌سازان می‌سازند. امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ‌ساز یک حماسه عظیم هستند؛ حماسه پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و نور بر ظلمت؛ و بر مورخین فرض است که وقایع دردناک غزه را بدون کوچک‌ترین تحریف به رشته تحریر در آورند. مورخ یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از پروپاگاندای رسانه‌ای بترسد و مهمترین ویژگی یک مورخ شجاعت است و شجاعت او اثر مستقیم بر قلم او دارد.

اشراقی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در بحث جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب در فضای مجازی مناسب عمل نکرده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بتوانیم این کم‌کاری را جبران کنیم.

دیگر خبرها

  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند