Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند با ایجاد مانع در نقل‌وانتقال ارزی برای تأمین دارو و غذا مقاومت ملت ایران را بشکنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پی گزارش رئیس‌کل بانک مرکزی از روند تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو در چارچوب برنامه تدوینی دولت و تلاش‌های ضد ایرانی دولت آمریکا، در گفت‌وگو با عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: رئیس‌جمهور تلاش‌های آمریکا برای ایجاد موانع و مشکلات جدی در نقل‌وانتقال ارزی برای تأمین دارو و غذا را ظالمانه، تروریستی و غیرانسانی خواند و تأکید کرد که آمریکایی‌ها تاکنون هر کاری علیه ملت بزرگ ایران می‌توانستند انجام داده‌اند و با این نوع اقدامات ضدانسانی و حقوق بشری نمی‌توانند مقاومت ملت ایران را بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های بانک مرکزی و بانک‌های فعال در تأمین نیازهای اساسی مردم اظهار کرد: اقدامات دولت آمریکا در چارچوب تلاش‌های تبلیغاتی ـ سیاسی با اهداف داخلی خودشان است.

رئیس‌جمهور، این حرکت‌ها و رفتارهای بی‌سرانجام آمریکا را در تداوم خطای راهبردی ترامپ در خروج از برجام دانست و گفت: دولت آمریکا در چارچوب تحلیلی غلط بر این باور بود که این تحریم‌ها مقاومت ایران را در هم می‌شکند و ما را دچار مشکل می‌کند اما گذشت زمان نشان داد که این تحلیل به‌شدت با واقعیت فاصله دارد و ناکارآمد بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا هر بار با تکرار خطاهای راهبردی با شکست مواجه می‌شود که نمونه تازه آن، تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه بود، گفت: همه کشورها می‌بینند این اقدامات آمریکا کاملاً خلاف قانون و مقررات بین‌المللی است و در شرایط کرونا نیز این اقدامات واشنگتن، کاملاً ضدبشری است و مدعیان حقوق بشر در عرصه جهانی باید آن را محکوم کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در این گفت‌وگو تصریح کرد: تحریم‌های جدید آمریکا معافیت‌های قبلی دارو و کالاهای اساسی را لغو نکرده و بانک‌هایی که در این مرحله مشمول تحریم ثانویه شده‌اند همچنان از سوئیفت استفاده کرده و به کار تأمین مالی کالاهای اساسی ادامه خواهند داد.

همتی گفت: دولت آمریکا به بهانه‌های مختلف، موانع و مشکلات جدی در نقل‌وانتقال ارزی برای تأمین دارو و غذا ایجاد می‌کنند ولی با تلاش بانک مرکزی، بانک‌ها و تجار محترم، با استفاده از روش‌های خاص نگذاشتیم کمبودی از این لحاظ ایجاد شود.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: بانک مرکزی تحریم رئیس بانک مرکزی ارز دارو دولت آمریکا رئیس جمهور برای تأمین بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به شروع سفر‌های زائران ‎حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ‎ارز مورد نیاز زائران گرامی، تأمین و پرداخت ارز (به‌صورت اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ (پانصد) یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس ‎مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.


پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.


فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است