Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کانال پارتیزان، در سال های نخستین جنگ جهانی دوم ، بهترین جنگنده در خدمت لوفت وافه (نیروی هوایی آلمان) جنگنده فوک ولف 190 بود.   جنگنده فوک ولف 190 فوک ولف 190 در اصل در نقش جنگنده مدافع برای پرواز در ارتفاع بالا برای مقابله با بمب افکن های دشمن طراحی شد، اما با گذشت تنها چند ماه از آغاز جنگ مسئله ای برای آلمانی ها نمایان شد و آن اینکه جنگنده اشتوکا که نقش پشتیبانی نزدیک را به عهده داشت، با مشکل سرعت مواجه بود؛ اشتوکا یک جنگنده زرهپوش و سنگین بود که شتاب و سرعت نهایی پایینی داشت، از این رو تقریبا شکاری آسان برای نیروهای دشمن به حساب می آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    جنگنده اشتوکا همچنین جنگنده بی اف-109 نیز در مدل های اولیه برد کافی برای پوشش هوایی تمام میادین نبرد را نداشت. 
تمام این مسایل باعث شد تا وظیفه ای جدید به جنگنده  فوک ولف 190 محول شود و آن پرواز و پشتیبانی در ارتفاع پایین بود. 
فوک ولف موتور قدرتمند و بدنه ای با بال های قطور و محکم داشت که توانایی حمل بمب 1 تنی را هم داشت. 
این جنگنده تقریبا برای یک سال  عامل ترس بسیاری در جبهه های نبرد بود، هیچ جنگنده انگلیسی در آن زمان از نظر سرعت به پای فوک ولف نمی رسید.    جنگنده های تایفون انگلیسی با گذشت زمان و در کمتر از یک سال دوران اربابی فوک ولف 190 در ارتفاع پایین در جبهه غربی خاتمه یافت؛
جنگنده انگلیسی هاواکر تایفون نه تنها از نسخه های هم دوره فوک ولف 190 (مدل ای4) سریعتر بود و شتاب بیشتری داشت، بلکه از توان مانورپذیری بسیار بهتری هم برخوردار بود، حتی بهتر از  جنگنده بی اف-109 (مدل جی)
تایفون هم مانند فوک ولف در ابتدا به عنوان یک مبارز در ارتفاع بالا طراحی شد، اما  در نهایت به عنوان جنگنده ای با مأموریت پشتیبانی نزدیک به کار گرفته شد.    بمب های نصب شده بر روی جنگنده تایفون برای پشتیبانی نزدیک تایفون در کلاس جنگنده پی-47 ثاندربلت بود و حتی در چندین فاکتور از پی-47 مدل دی5 هم بهتر بود.
جنگنده های تایفون و اسپیت فایر مارک 9 و تمپست برترین جنگنده نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بود و طبق آمار مختلف بین 1000 تا 2300 پیروزی هوایی به نام تایفون ثبت شده است.    جنگنده تمپست انگلیس جنگنده افسانه ای تمپست به عنوان بهترین جنگنده عملیاتی در جنگ جهانی دوم در واقع حاصل توسعه جنگنده تایفون بود و نام برنامه توسعه این جنگنده نیز تایفون 2 نام گذاری شده بود که البته بعدها به  نام تمپست تغیر یافت.
طراح جنگنده های تایفون، تمپست و همچنین جنگنده هریکین توسط  شخصی به نام سیدنی کم طراحی شدند و هر 3 جنگنده نیز از اسطوره های جنگ جهانی دوم به حساب می آیند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جنگنده آلمان انگلیس جنگ جهانی دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی که در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه داشت، با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی فراتر رفته، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده و ۳۵ درصد از آنها کاملا ویران شدند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

به نقل از ایسنا بورل با اشاره به کشته شدن ۲۴۹ تن از نیروهای امدادگر و حدود ۱۰۰ خبرنگار طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و تدابیر موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفظ جان تمامی غیرنظامیان را تضمین کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در واکنش به پرونده‌ای که کشور آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرد، در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در نوار غزه در پیش بگیرد.

۲۸ مارس گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست دوم آفریقای جنوبی، حکمی با تدابیر موقت جدید صادر کرد که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم و موثر را بدون تاخیر در تضمین تامین کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه در پیش بگیرد.

بورل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا هستند، گفت: این اقدام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نیز تاکید کرد: اسرائیل باید به قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت که در آن خواسته شده کمک‌های بشردوستانه به شکل کامل به غزه ارسال شوند، پایبند باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898943

دیگر خبرها

  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان