Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رفسنجان گفت: در کنار همه خدمات دستگاه های اجرایی؛ سایه شوم گرانی، تورم و افسارگسیختگی قیمت ها زندگی را به کام مردم تلخ کرده است؛ در واقع هیچ نظارتی و کنترلی بر قیمت ها نیست و نظارت بر قیمت ها با جدیت انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام اصغر عسکری ( 18 مهر ) در خطبه های نماز جمعه این شهر همگان را به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی که موجب خشنودی پروردگار است؛ دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

امام جمعه رفسنجان افزود: یکی از وعده های حتمی خداوند در قرآن وعده ملاقات و دیدار و بازگشت همه ما به سوی خداوند است؛ خداوند در سوره  بقره می فرماید ای مردم تقوا پیشه کنید و بدانید به محضر خدا راه خواهید یافت؛ اگر ما این معنا را قطعی بدانیم چه زیبا می شود که انسان با پرونده سفید و  و با سربلندی محضر خداوند شرفیاب شود.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری در بخش دیگری از سخنان خود اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: کاروان اسرا بیستم ماه صفر وارد کربلا شده و طبق تاریخ 3 روز در کربلا ماندند؛ تنها امام و معصومی که اربعین دارد و زیارتی به نام زیارت اربعین؛ امام حسین(ع) است دیگر معصومین حتی پیامبر(ص) چیزی به عنوان زیارت اربعین ندارند و اربعین امام حسین(ع) گویای این حقیقت است که انقلاب و نهضت امام حسین(ع) تا اربعین ادامه دار بود.

 

 

وی تصیح کرد: یکی از موضوعات بسیار درس آموز در نهضت امام حسین اینکه استواری نهضت امام بر اساس حکمت و عقلانیت است امام حسین(ع) انقلاب، قیام و مبارزه را بر اساس برنامه مدیریت کردند و دچار روزمرگی نشدند و منتظر نشدند که ببینند دشمن چه می کند و سپس واکنش نشان دهند این یکی از عوامل ثمردهی و الگو شدن قیام امام حسین علیه السلام است.

 

 

 

خطیب جمعه رفسنجان ادامه داد: قیام امام حسین (ع) در ذات خود عناصر و علل و عواملی دارد که این عناصر و علل سبب ماندگاری قیام امام شد؛ دیگران هم الگو بگیرند و عمل کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) هرگز اجازه نداد دیگران برایش برنامه ریزی کنند؛ امام حسین هرگز دچار روزمرگی نشد بلکه روز اول بر اساس حکمت و تدبیر و مدیریت برنامه ریزی کرد و جلو آمد این موضوع درس به ما یاد داد؛ امام حسین(ع) در نهضت عاشورا به ما آموخت که "حقاینت و درست بودن کار و مقدس بودنِ هدف برای رسیدن به هدف کافی نیست " بلکه باید حرکت حق را با حکمت و بر اساس برنامه ریزی صحیح هدایت کرد.

 

 

 

عسکری گفت: هدف هرچه مقدس و راه هرچه درست باشد اما راه درست را باید بر اساس تدبیر جلو برد تا بتوان به هدف حق رسید نمونه قرآنی آن هم این است که خدا حق است؛ با اینکه خدا حق است 91 بار در قرآن خداوند خود را با وصف حکمت ستوده است؛ در سوره حج آمده است که خدا حق است و غیر خدا باطل است اما خدایی که حق است 91 بار فرموده این خدای حق دانا و حکیم است و همچنین در آیه 32 سوره بقره آمده است که خداوند علیم و بسیار دانا است و این یعنی خدا کارش را بر اساس حکمت جلو می برد.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان در خطبه دوّم به 18 مهر، روز پست اشاره و بیان کرد:  خوشبختانه خدمات پستی چه از لحاظ تجهیزاتی و چه خدمت رسانی رو به رشد بوده است؛ در سال گذشته 435 هزار و 760 مرسوله وارد شهرستان رفسنجان و توزیع شد و در کنار آن 237 هزار و 295 مرسوله هم از رفسنجان به سراسر کشور ارسال شد که آمار قابل توجهی است.

 

 

 

وی تصریح کرد: کمترین شکایت مردمی را از پست یا عوامل پستی داشتیم سعی عوامل پست بر امانت داری و ارسال سریع مرسوله ها بوده است با توجه به بیماری کرونا ارائه خدمات بیشتر هم شده به طوری که دریافت و توزیع مرسولات در رفسنجان نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته و نیز نسبت به ارسال مرسولات از رفسنجان هم 30 درصد رشد نسبت به سال گذشته را شاهدیم.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری افزود: در کنار همه خدمات دستگاه های اجرایی؛ سایه شوم گرانی و تورم و افسارگسیختگی قیمت ها زندگی را به کام مردم تلخ کرده است؛ در واقع هیچ نظارت و کنترلی بر قیمت ها نیست و نظارت بر قیمت ها با جّدیت انجام نمی شود؛ انصاف در خرید و فروش بعضاً رعایت نمی شود؛ دستگاه های اجرایی و پولی کشور سیاست های اجرایی و جدّی برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملّی  به کار نمی برند، ارزش یورو و دلار وقتی هر روز بالا می رود به معنای این است که ارزش پول ملّی در حال کاهش است، با این همه تأکیدات و توصیه هایی که رهبری داشتند که " ارزش پول ملی حفظ شود یا این تکانه های سیاسی و تکانه های اقتصادی و ... که دشمن ایجاد می کند به مسائل اقتصادی آسیب نرساند"  بعضی این را جدی نگرفتند و هر روز مردم با این مشکل مواجه هستند.

 

 

 

وی ادامه داد: برخی مردم گرفتاری های معیشتی و مشکل در ازدواج فرزندان شان دارند و توان ندارند، امیدواریم که مسئولین با جدیت ورود و به حل مشکلات جامعه بپردازند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان به بازار بورس هم اشاره ای کرد و افزود: در بازار بورس هم سوء مدیریت داریم؛ چند وقتی رشد داشت مردم با اندک سرمایه ای که داشتند به بورس ورود و سرمایه گذاری کردند امّا بازار بورس دچار مشکلاتی شد و برخی سرمایه های اندک خود را که به بازار بورس برده بودند از بین رفت؛ درست است در بورس امکان ضرر وجود دارد امّا بالاخره وقتی مردم ببینند  سرمایه آن ها در بازار بورس آسیب دیده، سرمایه را بیرون می آورند و سر از بازار سکه، ارز، خودرو، زمین و خانه و ... در می آورد که مسئولین جدی بگیرند و خدمتگزاران کشور بدانند که وظیفه خدمتگزاری به جامعه را دارند پس تدبیر و برنامه ریزی  جهت آسیب ندیدن مردم انجام دهند.

 

 

 

وی تصریح کرد: دشمن را باید دشمن دانست؛  قرآن شیطان را به عنوان دشمن معرفی می کند و می فرماید با دشمن برخورد دشمنانه داشته باشید بعضی اوقات برخی با دشمن معامله دوستی می کنند یا با دوست معامله دشمنی می کنند، دشمن دشمن است و باید با او برخورد دشمنانه داشت.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: وقتی دشمن سردار سلیمانی را ترور می کند و به شهادت می رساند آیا این اثر دوستی است؟ قطعاً اثر دشمنی است، وقتی ملّت ایران را سال ها در محاصره و تحریم قرار می دهد و اخیراً روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا 18 بانک و موسسه مالی ایران را دوباره در تحریم قرار داده است، وقتی برای سند 2030 برنامه ریزی می کند یعنی برای سال 2030 میلادی از چند سال پیش برنامه ریزی می کنند که در این سال در جهان اسلام و ایران مسائل مدارس و فرهنگ ما به کجا برسد؛ پس دشمن اینطور برنامه ریزی می کند آیا ما نباید اهل تدبیر باشیم؟ آیا نباید مبارزه کنیم  به تعبیر امام علی که در نهج البلاغه فرمود" دشمن خواب ندارد و در حال برنامه ریزی است  و شما در خواب غفلت هستید چرا از خواب غفلت بیدار نمی شوید؟" باید واقعاً مسئولین ما و مردم و ملّت به میدان بیایند تا اشکالات را برطرف کنند و از مسئولان بخواهیم که دشمن را با دید دشمن نگاه کنیم و معامله دشمنی با او داشته باشیم.

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه مسئله بیماری عالم گیر کرونا را باید جدی گرفت توصیه کرد: در این زمینه با جدّیت جلو برویم مسائل و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، برای بیرون رفتن از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا بتوان جلوی گسترش این ویروس را گرفت.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: رهبری به عنوان فرمانده کل قوا از نیروهای مسلح خواستند که امکانات خود را در خدمت درمان بیماران قرار دهند  این نیروها که تحت فرمان رهبر انقلاب هستند قطعاً همین کار را خواهند  کرد؛ پس مردم هم وظیفه دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و نیز به خاطر سلامتی کادر درمان از شیوع این بیماری جلوگیری کنند و در قطع زنجیره انتقال سهیم باشند؛ شهدای خدمت را جدی بگیریم.

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفسنجان خطبه نماز جمعه حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام برنامه ریزی امام حسین ع بازار بورس بر قیمت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟

«شعارشان زن، زندگی، آزادی بود، اما عمل و هدف‌شان زن، زندگی، عریانی را نشان داد» این جمله‌ای است که فاطمه رحمانی، مشاور زنان و خانواده فرماندار تهران در بخشی از گفت‌وگوی خود با جام‌جم در توصیف نقشه دشمنان علیه حجاب زنان ایران می‌گوید.

با نگاهی به سیر تاریخی ایران مشخص می‌شود، بعد از انقلاب اسلامی با رویکرد تازه‌ای که با بهره گیری از آیات قرآن و احکام اسلامی به زن شد و مقام معظم رهبری نیز از آن به‌عنوان الگوی سوم زن مسلمان یاد می‌کنند، «مسأله حجاب زنان» و به موازات آن، حضور فعال در عرصه‌های مختلف جامعه و حذف نگاه ابزاری به آنها، تبدیل به خاری در چشم دشمنان شده که بار‌ها با استفاده از روش‌های مختلف مثل شخصی نشان دادن این موضوع و استفاده از تعابیر مختلفی، چون حجاب اجباری، سعی در مقابله با آن با هدف ضربه به نظام جمهوری اسلامی و تحقق اغراض خود کرده‌اند. در گفتگو با مشاور زنان و خانواده فرماندار تهران به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم. 

علت اهمیت حجاب در کشور چیست؟ 

مسأله حجاب یک تاریخچه عمیق و با سابقه به بلندای تمدن ایران در کشورمان دارد. حتی در کشور‌های اروپایی و آمریکایی که ۱۰۰ سال پیش پوشش زن‌ها، به شکل اکنون نبود و به مرور با اجرای سیاست‌های منفعت‌طلبانه و هوس‌بازانه، تبدیل به وضع فعلی شد، بعد از انقلاب صنعتی، استفاده ابزاری و جنسی از زنان باعث تغییر و تحولاتی در پوشش زنان غرب شد و سپس تلاش کردند این سبک از پوشش زنان خود را به زنان کشورهای دیگر همچون کشور‌های اسلامی تحمیل‌کنند. زمان رضاشاه تا حد زیادی این سیاست‌ها محقق شد، اما بعد از انقلاب، با رویکرد و نگاه عمیق دینی و اسلامی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، الگوی جدیدی در مقابل فرهنگ غربی نسبت به زن شکل گرفت که در این نگاه، زن در عین حفظ لطافت و ظرافت زنانه خود و گرم نگهداشتن کانون خانواده و فرزندآوری، با رعایت حجاب و عفاف، هم پوشش و هم عفت رفتاری و کلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور داشته‌باشد. بیش از نیمی از جامعه، را زنان تشکیل می‌دهند و شاهدیم زنان با داشتن پوشش اسلامی در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، دانشگاهی و ... حضور دارند و در برخی عرصه‌ها در حوزه زنان متخصص به خودکفایی رسیده‌ایم. 

چرا دشمنان از دیرباز به‌ویژه در سال‌های اخیر بر مسأله بی‌حجابی زنان تأکید دارند؟

زن فطرتا موجودی انسان‌ساز، تمدن‌ساز و منشأ عطوفت و برکات الهی است. زن می‌تواند ستون یک زندگی، خانواده و جامعه باشد. آنها در تربیت انسان‌های بزرگ و نابغه، نقش مستقیم دارند. بسیاری از افراد شایسته و برجسته تربیت‌یافته زنانی هستند که خود آراسته به خلقیات حسنه و پایبندی‌های اخلاقی بوده‌اند. این امر پذیرفته شده‌ای است که زن، مأموریت و مسئولیت تربیت انسان‌ها را به‌عهده داشته و سرشار از عاطفه، محبت، هدایتگری و تمدن‌سازی است، اما فرهنگ ۱۰۰‌ساله غرب تلاش می‌کند این ودیعه الهی را از او بگیرد و او را به انسانی بی‌مسئولیت و غیرمقدس تبدیل سازد. نقش اصلی قدرت نرم بسیار بالاست.

مسلما وقتی زن با این خصوصیات در نظام خلقت در مسیر درست و پیشرفت یک جامعه باشد، سبب سعادت جامعه می‌شود. منشأ اثر بودن زن اگر باور و پذیرفته شود در هر سمت و سویی که برود، اثر خود را می‌گذارد و باعث سعادت یا شقاوت جامعه می‌شود. رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرموده‌اند دشمنان از پیشرفت زنان ما عصبانی‌اند، زیرا زنان ما بعد از انقلاب با حفظ حجاب و نگهداشتن حریم خانواده و در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و حکمرانی، حضور فعال داشتند که این موضوع برای دشمنان، غیر‌قابل تحمل است؛ لذا می‌کوشند به زن ایرانی القا کنند که زن با حجاب فعلی، امکان تعالی و رشد ندارد و زمانی می‌تواند به اوج قله موفقیت و رضایت برسد که عریان‌تر باشد. دشمنان خوب می‌دانند اگر بخواهند کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت بازدارند، بهترین روش، انحراف زنان از مسیر درست الهی و فطری و تقدس‌زدا‌یی و هویت‌زدایی از زن مسلمان است.

دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه دارد؟

تکرار حضور مداوم و روزمره بی‌حجاب‌ها در جامعه و جنبه روانی این‌مساله که اگر هرروز دیده شود، عادی می‌شود، یکی از روش‌های دشمن برای تحقق عرفی‌سازی بی‌حجابی است. القای شبهات در بین جوانان و عدم پاسخگویی درست به آنها، زمینه را برای باورسازی دروغین فراهم می‌کند. یکی از مواردی که مطرح می‌کنند این است که چرا عدم پوشش و حجاب در کشور‌های اسلامی عادی است، اما در ایران نسبت به این موضوع سختگیری می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب؛ تغییر و تحولاتی در تدوین قانون اساسی بر پایه شرع و دین پایه‌ریزی کرد؛ لذا قوانینی که وضع می‌کند نیز بر پایه شرع است. این‌طور نیست که ما از کشور‌های دیگر الگوبرداری کنیم بلکه کشور‌های دیگر هستند که باید مواضع خود را نسبت به حرام‌های شرعی اصلاح کنند چرا که این کشور‌ها پوسته اسلامی دارند، اما خلاف اسلام عمل می‌کنند.

 آنها شراب‌فروشی هم دارند، آیا ما باید از آنها پیروی کنیم؟ انقلاب اسلامی کاری کرد که احکام شرع و دین خدا را در جامعه اجرا سازد لذا آنچه کشور‌های به ظاهر اسلامی انجام می‌دهند، عجیب و غریب است، نه رعایت مسائل شرعی و دینی در ایران! شعار زن، زندگی، آزادی در واقع شعار اصلی حکومت اسلامی است، اما بستگی به این دارد که آزادی را چگونه تعریف و تعبیر می‌کنیم. دشمنان ما آزادی را عریانی و برهنگی تعریف می‌کنند. متأسفانه در جریان اغتشاشات نیز به صورت جنگ ترکیبی و کاملا هدفمند و سازماندهی شده، در داخل و خارج از کشور دشمنی را به حد اعلای خود نسبت به زن ایرانی که مظهر قداست، حیات‌بخشی و تمدن‌سازی است، نشان دادند؛ لذا این شعار آن‌طور که ادعا می‌کردند زن، زندگی آزادی نبود بلکه زن، زندگی، عریانی بود. دشمنان درحالی این شعار را می‌دادند که حالا شش ماه است در فلسطین زنان را از بین می‌برند! این وقایع نشان می‌دهد که این شعار‌های توخالی و دروغ، وسیله‌ای برای فریب زنان کشور ما است. زنان ما باید مراقب باشند که سرباز پیاده‌نظام دشمن نباشند. اطاعت از قوانین کشور، لازم الاجراست. قطعا مردم نسبت به بی‌حرمتی به شأن زن و عادی‌سازی بی‌حجابی در کشور، واکنش نشان خواهند داد. امیدواریم با اقداماتی که فراجا اکنون با طرح نور در پیش گرفته است، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

منبع: جام جم 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رادان: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن حجاب است
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • دشمن در برنامه‌ریزی خود به مردم توجه نداشت
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟