Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما به دو دلیل گرانی ارز و فروش حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پرواز‌ها از اول آبان اعمال می‌شود، گفت: اگر محدودیت فروش ۶۰ درصد برداشته شود، نرخ‌ها تعدیل می‌شود.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مقصود اسعدی سامانی، درباره افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما در پرواز‌های داخلی که قرار است از ابتدای آبان‌ماه ۹۹ اعمال شود، گفت: دو دلیل برای افزایش قیمت بلیت پرواز‌های داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی مطرح و بررسی شد که یکی از آن‌ها افزایش قیمت دلار و دیگری مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت پرواز‌ها در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* آخرین افزایش قیمت بلیت هواپیما شهریور ۹۸ بر اساس ارز نیمایی ۱۱ هزار تومانی بود
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: آخرین افزایش قیمت در مورد بلیت پرواز‌های داخلی شهریور ۹۸ اعمال شد که این نرخ‌ها کماکان روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی است و این که عنوان شده است در خردادماه امسال قیمت بلیت‌ها گران شده است، این گونه نیست و فقط در کف نرخ‌ها در طیف نرخی نرخ‌نامه تغییراتی اعمال شد که آن هم اجرا نشد.

وی گفت: آن زمانی که نرخ‌نامه بلیت پرواز‌های داخلی در شهریور ۹۸ تعیین شد نرخ ارز بر مبنای دلار ۱۱ هزار تومانی محاسبه شد، ولی با توجه به افزایش قیمت ارز و این که حدود ۶۰ درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است قیمت‌های فعلی بر اساس دلار ۲۷ هزار تومانی و لودفکتور ۶۰ درصدی اجرا شد.
* امکان تعدیل نرخ‌ها وجود دارد، اگر الزام ۶۰ درصد ظرفیت برداشته شود
اسعدی سامانی اضافه کرد: فروش ظرفیت ۶۰ درصدی الزام ستاد مقابله به کروناست و اگر این الزام برداشته شود قطعا نرخ‌ها تعدیل می‌شود. به هر حال در هواپیما هر ۳ دقیقه یکبار تهویه هوا انجام می‌شود و حتی دستگاه مخصوص این کار زمانی که هواپیما روی زمین در حال مسافرگیری است فعال است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: از سوی دیگر ما تعداد بسیار محدودی مبتلا به کرونا طبق اطلاعات یاتا در پرواز‌های جهانی داشته‌ایم. درواقع شیوع بیماری طبق تحقیقات یاتا در پرواز‌ها ضعیف است و استناد آن هم این است که کرو پروازی ما شامل مهمانداران در مقایسه با عوامل زمینی پرواز بسیار کمتر به کرونا مبتلا شده‌اند و عوامل زمینی شامل ترانسپورت و خدماتی بیشتر بوده است.
* نرخ‌گذاری بلیت پرواز‌های داخلی طبق قانون برنامه پنجم آزاد است
وی در پاسخ به این سؤال که نرخ‌گذاری بلیت‌ها توسط دولت انجام می‌شود یا شرکت‌های هواپیمایی گفت: طبق قانون برنامه پنجم که در برنامه ششم هم بر آن تصریح شده است، نرخ‌گذاری بلیت‌ها آزاد است و شرکت‌های هواپیمایی خود نرخ‌ها را تعیین می‌کنند.

اسعدی سامانی بیان کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی در راستای جلوگیری از رقابت مضره نرخ‌های سقف و کف را مشخص می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت بلیت هواپیما قیمت ارز قیمت دلار انجمن شرکت های هواپیمایی بلیت پرواز های داخلی افزایش قیمت بلیت هزار تومانی ۶۰ درصد بلیت ها نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در  گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به حجم بالای تقاضای هموطنان برای سفر به مشهد مقدس در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد و بالعکس برنامه ریزی کرده است گفت: از تمامی ظرفیت و ناوگان هوایی خود برای جابه جایی مسافران استفاده می شود.

وی با بیان اینکه  پرواز اول با شماره ۳۴۹۲ در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه انجام‌ می‌شود گفت: بازگشت این پرواز با شماره ۳۴۹۳ در ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه از مشهد به مقصد مهرآباد صورت می‌گیرد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  بیان کرد: پرواز دوم با شماره ۳۴۹۶ در ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد مشهد مقدس انجام شده و با شماره ۳۴۹۷ در ساعت ۱۷ و ۳۵ دقیقه مشهد را به مقصد مهرآباد ترک می‌کند.

 وی  اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر فروش «هما»، وب سایت www.iranair.com و تماس با شماره تلفن ۰۲۱۴۶۶۲۱۸۸۸ دفتر فروش تلفنی برای‌ خرید بلیت این پرواز اقدام کنند.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟