Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه طرحی که به گفته رسانه‌های آمریکایی با بیماری رئیس‌جمهور کنونی این کشور ارتباط دارد، خواستار تشکیل کمیسیونی برای نظارت بر توانایی جسمی و ذهنی رئیس‌جمهور در اداره امور شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به رهبری «جیمی راسکین» طرحی را ارائه کرده‌اند که به موجب آن کمیته‌ای 17 نفره برای ارزیابی توانایی رئیس‌جمهور در اداره امور تشکیل خواهد شد و این کمیته می‌تواند در صورت لزوم حکم به خلع رئیس‌جمهور از قدرت بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام اینکه طرح مذکور به بیماری دونالد ترامپ ارتباطی ندارد، گفت: او به‌زودی در معرض قضاوت رأی‌دهندگان قرار خواهد گرفت. اما این کمیسیون 17 نفره دائمی خواهد بود و نه‌تنها در دولت فعلی، بلکه به دولت‌های آینده نیز عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: توانایی رئیس‌جمهور برای اداره امور باید از طریق علم و واقعیت‌های قابل اثبات تأیید شود.

روز گذشته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره احتمال فعال شدن متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا از سوی کنگره اعلام کرد: «فردا به اینجا [کنگره] بیایید. ما می‌خواهیم درباره متمم بیست و پنجم صحبت کنیم.»

متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا هنگامی فعال می‌شود که رئیس‌جمهور استیضاح شود، بمیرد، استعفا کند و با به هر دلیلی قادر به انجام وظایف خود نباشد. در این صورت معاون رئیس‌جمهور جانشین وی می‌شود و اگر معاون رئیس‌جمهور نخواهد یا نتواند این کار را انجام دهد، رئیس مجلس نمایندگان عهده‌دار وظایف رئیس‌جمهور خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که به بیماری کووید -19 مبتلا شده است، عصر جمعه گذشته (نخستین دقایق بامداد شنبه به وقت تهران) به بیمارستان نظامی والتر رید در ایالت مریلند منتقل شد و به‌مدت 3 شبانه‌روز در آنجا بستری بود.

اگرچه ترامپ از بیمارستان مرخص شده و پزشکان کاخ سفید ادعا می‌کنند که شرایط وی نرمال است و می‌تواند مسئولیت‌های خود به عنوان رئیس‌جمهور را انجام دهد، اما به نظر می‌رسد که قانونگذاران آمریکایی در این زمینه تردیدهای جدی دارند.

پلوسی: فردا درباره متمم بیست و پنجم صحبت می‌کنیمسی ان ان: آشفتگی سیاسی ترامپ با ابتلا به کرونا شدت یافته استآلترنت: ترامپ پس از ابتلا به کرونا دچار تناقض و بی‌ثباتی رفتاری شده استترامپ در گردهمایی انتخاباتی فلوریدا شرکت می‌کنددرخواست دموکرات‌ها برای تحقیق درباره صلاحیت رئیس جمهوری ترامپ

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا کنگره آمریکا اخبار آمریکا دونالد ترامپ حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا کنگره آمریکا اخبار آمریکا متمم بیست و پنجم رئیس جمهور اداره امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی با دولت در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت گفت: مرکز سامد در راستای ارتباط‌گیری آسان‌تر شهروندان استان قم با رئیس‌جمهور و هیئت دولت در سفرهای استانی راه‌اندازی می‌شود که در دور دوم سفر رئیس جمهور به قم این مرکز در قم راه اندازی شده است.

استاندار قم افزود: شهروندانی که قصد دارند با رئیس جمهور و وزرای دولت سیزدهم ارتباط بگیرند می‌توانند با شماره ۱۱۱ تماس بگیرند و درخواست‌های خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: ۶۰۰ کارشناس در این مرکز مستقر شدند و تا روز جمعه ۲۲ شهریور ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

آقامیری اضافه کرد: تلاش می‌شود تا به همه درخواست‌ها پاسخ داده شود و شهروندان از طریق سایت ۱۱۱.ir نیز می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌های خود اقدام کنند.

همچنین در آستانه سفر رئیس‌جمهوری به استان قم محل استقرار میزهای ارتباطات مردمی در حوزه‌های مختلف وزارتی و سازمانی در زمان سفر دکتر رئیسی به این استان با هدف دسترسی بهتر مردم و دیدارهای چهره به چهره با مدیران و نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و ارائه مطالبات و نقطه نظرات خود، اعلام شد.

به همت و پیگیری مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در ۳۰ نقطه از استان قم میزهای ارتباطات مردمی نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده تا مردم شریف این خطه با توجه به موضوعات خود دسترسی آسان‌تر و سریع‌تری به نمایندگان وزارتخانه‌ها داشته و مطالبات و موضوعات مدنظرشان را مطرح و پیگیری کنند.

کد خبر 6100958

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی با دولت در قم
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا