Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ضمن اشاره به کسب رتبه برتر خراسان شمالی در فعالیت های فرهنگی و هنری در روستا گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی در روستاهای استان خراسان شمالی اجرا شده است.

حسین فرخنده با تاکید به اینکه روستاها سرچشمه فرهنگ و هنر اصیل و گنجینه مواریث فرهنگی شاهرگ های حیاتی عرصه اقتصاد و تولیداند، برگزاری جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر، حضور فعال روستاهای استان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و برگزیده شدن چندین روستا از سال ۹۴ تا کنون در فعالیت های کتابخوانی جشنواره هنرمندان دوستدار کتاب، جشنواره فرهنگی و هنری فردای بهتر در مناطق روستایی را از جمله فعالیت های انجام گرفته در  روستاهای استان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، وی ضمن قدردانی از عوامل برپایی این رویداها و تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی فرهنگ روستا، گفت: کارگاه های تسهیل گری مطالعه، مشارکت با دفاتر تسهیل گری(استفاده از خدمات فرهنگی و هنری)، برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستاییان، برگزاری بزرگداشت مفاخر و مشاهیر روستا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، تجلیل از نخبگان روستایی در حوزه فرهنگ و هنر، اهدا کتاب به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و راه اندازی سینما سیار و اکران رایگان فیلم ها از دیگر برنامه ها و اقدامات در حوزه روستا به شمار می ود.

فرخنده درباره فعالیت های قرآنی در روستاهای استان از سال گذشته تا به امروز، اشاره و تصریح کرد: نخستین جشنواره قرآنی ثقلین، کارگاه های آموزشی ویژه مدیران موسسات قرآنی، درآمدزایی موسسات، سبک زندگی قرآنی، برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در سه روستای استان، راه اندازی و حمایت از خانه های قرآنی، دعوت و حضور فعالان قرآنی در برنامه های استانی از برنامه های حوزه قرآن و عترت روستاها می باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در روستاهای استان از ابتدای سال جاری و برنامه ریزی برای دیگر فعالیت ها تا پایان سال، اظهار کرد: یکی از اولویت ها و ماموریت های فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به روستاها و مناطق محروم می باشد که در این راستا برنامه هایی با محوریت روستاها در طول سال در حال برنامه ریزی و اجرایی می شود.

بهره برداری از ۱۲ کتابخانه روستایی            

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با تلاش ها و پیگیری های فراوان توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۹۵ تا کنون ۱۲ کتابخانه روستایی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالي فرهنگ و ارشاد اسلامی روستاهای استان فرهنگی و هنری خراسان شمالی برنامه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس