Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان استاندار همدان از اعمال محدودیت‌های جدید در استان و مقابله قضایی با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، خبر داد.

سیدسعید شاهرخی عصر جمعه ۱۸ مهرماه در نشست خبری ستاد اطلاع رسانی مقابله با کروناویروس استان همدان، اظهار کرد: امروز با شرایط ویژه ای در موضوع پیشگیری، کنترل و مقابله با کروناویروس در کشور و استان مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هشت ماه است فداکارانه تمام ظرفیت کادر بهداشت و درمان را بکار گرفته ایم و مفتخریم تا امروز هیچ بیماری نبوده که بستری نکنیم یا خدمات درمانی ارائه ندهیم.

وی ادامه داد: طبیعتا نیاز درمان درصدی از جمعیت را می توانیم پاسخگو باشیم اما مابقی را باید مدیریت کنیم و به کادر بهداشت و درمان فرصت دهیم تا به بهترین نحو کار خود را انجام دهند، ما باید ورود به بیمارستان ها را کنترل کرده و کاری کنیم نیاز به رفتن به بیمارستان نباشد.

استاندار همدان گفت: بعد از مطالعات مختلف الان تمام دنیا به این نتیجه رسیده کرونا با همان شدت روز اول وجود دارد و تنها راه کنترل آن رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی است به طوریکه هر میزان رعایت کنند سلامت افراد حفظ می شود و مراجعه به بیمارستان کمتر خواهد بود بنابراین مردم باید همچنان با حساسیت و جدیت به نکات بهداشتی و اجرای پروتکل ها برای حفظ سلامتی خود پایبند باشند.

وی بیان کرد: ما سه پیک را تجربه کردیم، پیک اول اسفند و فروردین ماه بود، پیک دوم از اواخر خرداد و تیر و پیک سوم هم از اوایل شهریورماه آغاز شد که این موج سوم دامنه بزرگتری دارد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: ما در کل کشور گفتیم در استان همدان ۸۰ تا ۹۰ درصد رعایت پروتکل داشتیم اما الان رعایت ها در حدود ۶۰ است و اگر این روند ادامه پیدا کند و مردم رعایت نکنند حتی اگر ظرفیت بیمارستانی را ۱۰ برابر کنیم پاسخگو نخواهد بود.

شاهرخی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تاکنون واقعا موفق عمل کرده است، مطرح کرد: گواهی می دهم دانشگاه علوم پزشکی به بهترین وجه در حد ظرفیت و امکانات خود عمل کرده است اما اگر نتوانیم ورود به بیمارستان ها را کنترل کنیم کادر بهداشت و درمان ما خسته می شوند و فاجعه به بار می آید.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم با همکاری اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و صداوسیما بتوانیم پویش و حرکتی را انجام دهیم که همه مردم خود را در امر پیشگیری سهیم بدانند.

استاندار همدان با بیان اینکه علاوه بر وظیفه حاکمیتی که ما داریم، خود مردم نیز باید حافظ سلامت خود باشند، اظهار کرد: چنانچه پروتکل ها را مردم ما که نشان تاریخ و تمدن ایران زمین را دارند، رعایت کنند ما نخستین استانی خواهیم بود که جشن غلبه بر کرونا را شاهد هستیم اما اگر مردم رعایت نکنند یقینا باید منتظر یک فاجعه غیرقابل کنترل باشند.

شاهرخی تصریح کرد: به کمیته امنیتی و اجتماعی و به کارگروه زیستی و بازرسی تأکید کردم چنانچه افرادی با هر هدفی متولی امور اجتماعات باشند، مجرم هستند و باید به دستگاه قضایی معرفی شوند چراکه این کار خلاف قانون و شرع است بنابراین اجازه نمی دهیم اپیدمی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه مردم در اجتماعات شرکت نکنند و مجالس عروسی و عزا و دورهمی ها را برای بعد از برچیده شدن کرونا بگذارید، اذعان کرد: ما برای فعالیت های اقتصادی و آموزشی که اجتناب ناپذیر است، پروتکل داریم و نمی توانیم واحدهای تولیدی را تعطیل کنیم.

شاهرخی تبیین کرد: برای حفاظت از جان مردم محدودیت های جدیدی مصوب و ابلاغ کردیم و همه افراد موظف به اجرای وظایف هستند و هیچ کس حق تعدی ندارد و فرمانداران بعد از این جلسه فکر اعزام تیم بازرسی از فردا صبح باشند.

وی با بیان اینکه اگر امر پیشگیری را اجتماعی نکنیم و همه همکاری نکنند تعداد ورودی به بیمارستان ها اضافه می شود، گفت: امیدوارم هفته آینده که میزان رعایت پروتکل ها اعلام می شود همدان در رأس باشد و این امر یک عزم عمومی می‌خواهد، باید زمینه سازی شود و همه متولیان پای کار باشند.

شاهرخی با بیان اینکه امروز وضعیت استان همدان قرمز است و شهر نیز در وضعیت قرمز قرار دارد، خاطرنشان کرد: همه باید پروتکل های مربوط به شهرهای قرمز را رعایت کنند و اگر کسی رعایت نکند با جان خود بازی کرده است.

وی ادامه داد: ستاد موظف است با ارشاد و راهنمایی و تمنا از تمام مردم اجرای پروتکل ها را به حداکثر برساند و با افرادی که رعایت نکنند به منظور حفظ سلامت مردم برخورد کند چراکه اصل، سلامت عموم مردم است.

استاندار همدان اظهار کرد: باید به فرمانداران تأکید کنم امروز در کنار پرداختن به معیشت مردم حفظ سلامت مردم را نیز در اولویت قرار دهند. ارزیابی ما از عملکرد فرمانداران و موثر واقع شدن آن  ۱۰ روز دیگر مشخص می‌شود و آمارها باید ۳۰ درصد پایین تر بیاید.

شاهرخی خطاب به فرمانداران ادامه داد: از فردا به کار شما نظارت می کنیم و باید بیش از گذشته مانند اسفند و فروردین قرص و محکم مردم را متقاعد کنیم که سلامت شما در گروی رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی تأکید کرد: از فردا باید استانداری و اعضای ستاد کرونا در آماده باش صددرصد باشند و تمام مرخصی و مأموریت های غیرضروری لغو خواهد شد.

استاندار همدان خطاب به فرمانداران تأکید کرد: امروز ما از فرمانداران تقاضا می کنیم به این وظیفه خطیر توجه کنند و در شهرستان همدان، ملایر و نهاوند که شرایط ویژه است، تمهیدات ویژه بکار گیرند.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استاندار همدان رعایت نکنند پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

  مسلم مخفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی به مسافران است گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهر‌های هم جوار کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متاسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

او گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان گفت: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در ۲ قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • حمایت همدانی ها از مردم غزه و دانشجویان آمریکا و اروپا
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند