Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@03:29:31 GMT

تمام خواص پرتقال

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۷۹۰۷۲

تمام خواص پرتقال

پرتقال یکی از مرکبات پرخاصیت است که در فصل سرما می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌های متعدد را کاهش دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پرتقال یکی از پرطرفدارترین میوه های زمستانی است که اغلب آن را برای درمان سرما خوردگی پیشنهاد می‌کنند. آیا می دانستید که یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از سرطان معده ، مصرف پرتقال است؟ با خواص بی نظیر این میوه محبوب آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابطه میان پرتقال و سکته

خوردن ترکیباتی که در مرکباتی همچون پرتقال و گریپ فروت یافت می شود می تواند خطر ابتلا به سکته را در زنان کاهش دهد. افرادی که مقادیر زیادی از مرکبات را مصرف می کنند ۱۹ درصد کمتر از سایر افراد به سکته مبتلا می شوند.

خواص پرتقال مربوط به فشار خون

مصرف سدیم اندک برای کاهش فشار خون ضروری است. با این حال افزایش مصرف پتاسیم می تواند به اندازه این موضوع مهم باشد.

بر اساس نظرسنجی های انجام شده، کمتر از ۲ درصد از بزرگسالان آمریکا ۴۷۰۰ میلی گرم از این ماده را که مورد نیاز است در روز مصرف می کنند. به خاطر داشته باشید که مصرف پتاسیم کافی باعث می شود خطر مرگ ناشی از هر شرایطی تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

فایده پرتقال برای سرطان

بر اساس مطالعه ای که در مجله Epidemiology منتشر شده است، مصرف موز، پرتقال و آب پرتقال طبیعی در دو سال اول زندگی می تواند خطر توسعه سرطان خون را در کودکان کاهش دهد.

 

از آنجایی که پرتقال منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین C است می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که باعث ایجاد سرطان می شوند کمک کند.

 

با اینکه مصرف ویتامین C کافی به عنوان یک آنتی اکسیدان ضروری و بسیار مفید است، اما مقادیری که برای مقاصد درمانی برای سرطان مورد نیاز است فراتر از مصرف خوراکی آن خواهد بود. مصرف فیبر بالا از طریق میوه ها و سبزیجات نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

خاصیت پرتقال برای دیابت

مطالعات انجام شده نشان می دهد بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ که رژیم غذایی پر فیبر را مورد استفاده قرار می دهند سطح گلوکز پایین تری خواهند داشت. بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز ممکن است در این شرایط سطح قند خون، لیپید و سطح انسولین بهبود یابد. یک عدد موز متوسط می تواند حدود ۳ گرم فیبر وارد بدن کند.

 

راهنمای رژیم غذایی برای آمریکایی ها پیشنهاد می کند زنان ۲۱ الی ۲۵ گرم در روز و مردان ۳۰ الی ۳۸ گرم در روز فیبر مصرف کنند.

خواص پرتقال مربوط به پوست

آنتی اکسیدان ویتامین C زمانی که به شکل طبیعی مصرف می شود یا بر روی پوست اعمال می گردد می تواند با آسیب پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی مبارزه کند، چین و چروک ها را کاهش دهد، بافت کلی پوست را بهبود ببخشد.

همانطور که می دانید ویتامین C نقش بسیار مهمی در تشکیل کلاژن دارد و می تواند از سیستم پوست محافظت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرتقال ویتامین C کاهش دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه