Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید قنبری، مدیر کل امور بین المللی بانک مرکزی در رابطه با تحریم ۱۸ بانک ایرانی توسط ایالات متحده آمریکا گفت: این ۱۸ بانک که دیروز نامشان به عنوان بانک تحریمی توسط آمریکا اعلام شد قبلا هم در فهرست تحریم‌های آمریکا وجود داشتند و تحریم جدیدی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام همه تحریم‌ها که به موجب برجام لغو شده بود مجدد به صورت تحریم بازگشتند. نوع اعلام این خبر نشان می‌دهد که قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد. برای این که یک مجموعه مالی را مورد فشار قرار دهند تحریم آن را از قبل اعلام نمی‌کنند و بعد از چندین سال این موارد را در یک شب اعلام می‌کنند.

قنبری بیان کرد:، اما در خصوص بانک‌ها می‌بینیم که با اثرات رسانه‌ای ماه هاست اعلام می‌کنند می‌خواهیم تحریم کنیم. در مواردی که یک بانک اولین بار است که تحریم می‌شود می‌تواند بر روابط اقتصادی اثر گذار باشد، اما هم اکنون تحریم‌های بانک‌های ایران تنها اثرات سیاسی دارد.

وی ابراز کرد: در نتیجه تحریم بانک‌های در ارتباط با بانک‌های تحریمی با تغییر مواضع همراه می‌شوند. این تصمیم گیری در دو سال گذشته راجع ایران انجام شده است و برخی از بانک‌ها روابط با بانک‌های ایرانی را ادامه داده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی تحریم های ایران تحریم ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۷۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران